Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Suomi here I come!

Kategori: Allmänt

Ja snart bär det iväg.. Trodde först att vi redan skulle vara på väg vid det här laget..
Men mamma ändrade sig igår och sa att vi skulle åka imorrn stället... Jaha sa jag och tänkte inte mer på det, idag hade jag tänkt å packa å fixa lite, men så när mamma pratat med morfar och han sagt att vi ABSOLUT inte fick åka imorrn så blev det så att vi ska åka på söndag istället... Anledningen? Det var så förädiskt vägföre ute...
BAJS tänkte jag och trodde att vi aldig skulle komma iväg och tänkte också att om vi åker senare lär vi ju komma hem till Sverige senare, men se icke... Mamma hade sagt till morfar att i så fall blir vi i finland kortare eftersom vi måste hem åxå... =) Så tur e de.. har ju lite förpliktelser här hemma också som jag inte kan förbise..
Ska bland annat ha gjort fem bokanalyser till den 17e och då ska jag även ha lämnat in FIKs julutskick...
Men det ska nog gå bra... Lär nog hitta en del stunder då jag kan sitta och skriva och studera..
Eftersom jag inte kan så mkt finska så är det inte alltid roligt att sitta å få skavsår i öronen hela dagarna..
Jag brukar sitta med rätt länge och lyssna... Efter ett tag så brukar jag börja fatta sammanhanget, men jag törs inte öppna munnen så ofta.. Jag förstår mer än jag kan göra mig förstådd....

image5

Hur som helst... har inget att göra... borde städa, men det får vänta till imorrn...
Så det blir väl till att plocka fram ännu en bok... Har läst tre av de sex böckerna vi ska ha läst och gjort analyser på, så jag e ju en bra bit på väg... Nu blir det "de hemligas ö" som jag ska läsa =) spännande...
Ja så får det blir... Läsa lite å sen knata hem till Ida och kolla på Idol finalen!! =)
Vet inte vem jag vill ska vinna, de e hugget som stucket.... Båda tjejerna e sååååå bra!!!

image6   eller   image7 ?

Puss å Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: