Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Men svara då!

Kategori: Allmänt

Riktigt irriterad kan man bli på sina föräldrar ibland...
Bara för att jag e på hemmaplan några dagar tror de att jag är deras personliga telefonsvarare...
Jag kanske inte heller har tid att svara i telefon, jag kanske sitter och läser mina kompisars bloggar =P
Nä men de e faktiskt så, de svarar aldrig i telefon när jag e hemma...
Om jag frågar pappa om inte han kan svara så säger han att de e ändå till mig, men så när jag svarar så e de till han iaf... Frustrerande....
Telefonen ringde för ett tag sen, å jag satt å läste Elins blogg, å de ringde å ringde men ingen svara, så då reste jag mig upp och skulle gå å hämta telefonen, men då hade jag snurrat in mig i sladden till datan.. Så det gick några sekunder då... Hann till telefonen, lyfte upp luren men då la precis personen på... Å mina snåla föräldrar har ju inte nummerpresentatör så inte vet jag vem de va heller... Numera e de ingen som ringer mig på hemtelefonen, eftersom jag oftast e i stan så ringer de på mobilen så jag fattar inte varför inte min parents kan fatta att de e inte till mig dom ringer och att jag inte e deras personliga telefonsvarare...

Huvva ja, nu pratar vi om ngt annat...

Idag har jag vickat för förskolefröken på skolan...
Denna vecka ser lite annourlunda ut, de har läsfestival på skolan nu...
Så jag har fått en station där vi ska läsa spöhistorier..... läskigt... =P
Å förskolefröken e sjuk till tidigast onsda, så jag ska vicka lite mer för henne den här veckan..
Fast jag egentligen inte bör göra de, eftersom jag har praktik....

Nå ja...

Imorrn ska vi ha friskvårdskonferens efter avslutade lektioner...
Ser framemot de, vi ska ha röris å brak...
Röris e en barnvariant av Friskis å Svettis (några i kollegiet har varit på utbildning å ska visa oss andra vad de har lärt sig) Brak står för Ben Rygg Axlar och Knä träning, så det kan nog bli bra =)
Sen efter det bär det av till ås... Ska träffa Emelie och Karolin å planera lite inför Vemdals helgen (Dansforum i Vemdalsskalet) å sen bär det av hem till lägenheten och Desperate Housewives =)

Vet inte va jag ska göra nu... Kanske äta lite godis och filosofera lite....?

Vi hörs! Puss å Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: