Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Trötter...

Kategori: Allmänt

.....ZZZZZZ.....

Trötter d e ja d =)
De senaste fyra mårnarna har jag klivit upp kl sex på morron...
Har åkt mellan Ösd å Föllinge...
Funderade fram å tillbaka igår om jag skulle jaga eller ta sovmorron..
Det blev jakt, kom fram till att det är roligare att jaga nu innan det blir alldeles för kallt ute...
Så där satt jag me pappa å frös å blev tröttare å tröttare..
Tillslut kom det en ko å kalv helt ljudlöst över hygget, men pappa ville inte skjuta..
Det var för dålig sikt... Sen fick vi reda på att det kom en hel älgfamilj mot oss, men de kom aldrig inom synhåll..
Jag åkte hem strax innan elva, men de fick inte tag i ngn älg idag... =(

Jag å mamma gjorde oss i ordning å åkte till stan, vi skulle på vinmässa...
Visserligen var jag yngst där, men det var ändå mer yngre folk än jag trodde att
det skulle vara där... Fast jag drack inget, det överlät jag till mamma... =P

Sen susade vi hem igen, jag damp ner i soffan...
Har suttit å kollat på robert gusafsson, Ja Ä Inte Bitter =)
Nu e den slut, nu lyssnar jag på fotboll på radion... har inte kanal tre hemma i Föllinge...
Sverige-Lichtenstein 3-0! Kul kul! synd att jag inte fått se målen..
De två första ska tydligen ha varit snygga enligt svts hemsida... =)
men men, det e sportnyheter sen ikväll... om jag orkar hålla mig vaken =P
funderar starkt på å gå å lägga mig i sängen å kolla på ALF =) (tack Micke..)
ska va klar för jakt halv åtta imorrn igen =) nu hoppas jag att det skjuts lite mer älg imorrn!

Å sen imorrn blir de tårtkalas =) för Idas pappa (min ingifta farbror) fyller år idag
å min pappa fyller år på månda så vi ska fira båda imorrn... Måste slå in pappas present ikväll
tror jag.. så han inte hinner snoka fram dom oinslagna =P

God Natt

Puss & Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: