Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Alldeles vimmelkantig..

Kategori: Allmänt

Just nu är jag alldeles tjock i huvudet...
Var uppe länge igår natt, egentligen varje natt sen helgen innan nyårsafton..
Så imorse skulle jag upp tidigt för att åka med pappa hem till Föllinge..
Halvsov hela vägen hem och väl hemma packade
jag fram datorn och studieprylarna..
Satt sedan och fixade fram schema och kursplaner för de nya
kurserna som börjar nästa vecka..
Efter det så började jag skriva klart de uppgifter som hängt över mig
de senaste veckorna.. Kände att jag behövde ett jullov,
så jag tog paus från allt som hade med studier att göra
så nu måste jag rappa på lite för att hinna klart med de sista sakerna.
Men idag har jag iaf gjort klart två av tre insändningsuppgifter,
ska bara skriva om den tredje så är den klar,
men det tror jag får bli på onsdag.
Har annat för mig imorrn.
Den sista uppgiften får jag väl börja öva på i veckan också,
den muntliga redovisningen av valfri bok och dess författare.
Ska nog inte bli så svårt.

Ja sen efter detta var jag så less att jag gick ner och la mig framför tvn,
somnade väldigt fort och hade en väldigt mysig dröm =)
Blev lite lessen i ögat när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm,
för det kändes så verkligt.
Strax efter att jag slagit upp ögonen kom pappa hem och sa
att det var dags att åka på byn å sen att laga mat =(
kändes inge kul.. men vad gör man inte för sin käre far? ;)
Efter det satte jag mig vid datan och
finslipade på de två färdiga uppgifterna och mailade iväg dem.

Ska snart åka ner på aulan och sitta å försöka hålla ögonen öppna
under årets första FIKmöte.. kan bli spännande..
Sen blir det hem och sova, åker tillbaka till stan imorgon bitti med bussen..

Ja, i fredas flyttade Zandra in hos mig och Ida,
hon och fjåsen har beslutat att ta lite tid ifrån varandra.
Är glad att finnas till hands för henne =)
Kommer att bli en bra vecka känner jag på mig..
Imorrn ska vi åka till deras lägenhet och hämta lite grejer,
sen ska vi tvätta =P
Zandra börjar jobba på onsda så då får jag tid för mina studier,
då MÅSTE jag verkligen ta mig i kragen och göra klart det sista.
Sen på freda blir det kalas, förfest hos mig och sen bär det av till nya O'learys =)
Blir säkert skojjigt!

Nä nu måste jag gå å kamma håret,
kan ju inte åka på möte och se ut som ett kråkbo i skallen =P

Puss och Kram Skumbanan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: