Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Nytt år, nya förutsättningar..

Kategori: Allmänt

Det som är så skönt med ett nytt år är att alla får nya förutsättningar..
Å jag kan säga med stor säkerhet att inget år kan bli värre än 2007,
så det känns rätt bra med ett nytt år.
2007 har varit fullt med tråkigheter som jag inte vill gå in på här, de som känner mig vet vad jag talar om. Nu ser jag framåt istället och hoppas på det bästa.

I helgen så blev det tre dagars, jag å emelie drack i lördas å i söndas å sen va det ju nyårsafton så då drack det lite mer... Emil och Niklas kom hem till mig där jag, Ida och Emelie hade förberett middag, Tacos, vi åt å drack och pratade och skrattade. Efter maten spelade vi en rad olika spel och tiden bara rann i väg för oss. Ida stack iväg till en kompis för att där skåla in det nya året, vi övriga fortsatte vårat spelade, sen ringde jag hem för att säga gott nytt år, två minuter efter att jag lagt på luren ringer dom upp igen och säger att jag måste hitta Ida och ta med henne hem, för hon låg spyendes i en lägenhet... Jag for som en raket ut ur lägenheten med Emelie tätt bakom, jag ringde till Ida men fick inget vettigt svar ur henne, fick prata med hennes kompis men han vägrade säga var hon var. Jag spenderade alltså mitt tolvslag i en korsning med emelie, skrikades och gråtandes i telefonen. Ringde sedan hem igen och berättade att jag inte fick veta var hon var, mamma pratade med Idas kompis och fick reda på vart hon var, jag fick med mig kavalleriet och gick dit, fann Ida hängades över en hink... Jag och Emil tog med henne hem och bäddade ner henne... Sen kunde ju inte jag va lugn, var arg, lessen och irriterad mest hela natten men Niklas gjorde allt han kunde för att jag skulle bli på partyhumör igen. Var med ett tag till men gick och la mig vid fyra.. De andra tre höll fortarande på, men emelie somnade i soffan till slut och då stack Emil och Niklas hem.. Sov till elva då ja klev upp och väckte emelie som skulle upp å jobba.. Sen låg jag i sängen till typ ett då mamma å pappa ringde... Jag å Ida städade upp det värsta sen packade vi och åkte hem till Föllinge...
Blev pizzapremiär... De nya ägarna på pizzerian i Föllinge öppnade igår... Tog lite tid att å pizzorna men det var det värt, de va supergoda!

Idag sov jag mest hela dagen, åkte till Skavbränna vid sextiden och hälsade på gullungarna Tova och Marta =)
Jag och Ida var där till närmare nie då or vi hem, nu sitter jag i soffan framför tvn och vet inte vad jag ska göra, e så urbota less.. Kanske ska gå upp och hjälpa mamma med det nya pusslet hon köpte idag...

Borde göra annat men vill inte, inte idag, kanske imorrn =P

Puss å Kram 2008

Kommentarer


Kommentera inlägget här: