Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Spaghetti och Köttfärssås =)

Kategori: Allmänt

Förra veckan spenderade jag i Härnösand.
Vi avslutade Litteraturvetenskap kursen på tisdagen och började med
Engelska kursen, och senare även svenska kursen.
Vi ska läsa grammatiken i båda ämnena.. Känns lite jobbigt...
Tror jag ska försöka börja lite smått idag, har låtit böckerna ligga i helgen,
så att allt får sjunka in...

På kvällarna pratade jag i telefonen mest hela tiden, med en speciell person =)
I onsdas va jag och Maria på O'learys och drack lite vin och pratade,
det var jättekul, det var så länge sen vi sågs.
I torsdas åkte jag och Lina till Frida och drack lite vin och pratade,
det var kul det med, men gjorde fredan till en rätt seg dag...
Tur att vi bara gick till kl.12

På kvällen åt jag middag med en viss person =) Sen gick vi på bio..
Vi såg National Treasure II, den var faktiskt rätt bra..
Sen åkte vi hem och låg i soffan och gosade och pratade =)
Fredrik ringde och väckte oss kl.9 i lördas och ville att vi skulle komma iväg..
Vi skulle åka SKOTER =)
Vi åkte till Fredrik och käkade frukost, sen bar det av till Rörvattnet...
Det var kul, men ruskigt blött, det snöade och var runt noll så snön var blöt och tung.

Sen åkte vi till Föllinge och åt på pizzerian och jag stannade kvar
medan de övriga två åkte tillbaka till stan.. Jag åkte till Skärvången och träffade Karro,
var riktigt kul, var länge sen vi umgicks.
Igår var det den årliga barnfesten arrangerat av FIK i samarbete med kyrkan...
Jag var lekledare, var inte riktigt på humör, men det gick bra ändå =)
Grabbarna grus var ute och körde skoter kring Föllinge så jag träffade
dom en sväng efter festen och blev då bjuden på middag i stan när jag kom dit.

Så när jag kom till stan så kikade jag lite på TV sen så åkte jag och Lulle =)
till Fredrik som var i fulla tag med att laga mat.. Han lagade spaghetti och
köttfärssås (som vi senare åt), pizza och pyttipanna.. Allt detta för att han
skulle ha matlådor till veckan.. Vi åt och pratade och skrattade,
det är så roligt att umgås med dom där två tokarna.. =P
Sen så gick vi till sovrummet för att kolla på lite kort på datan,
sen la vi oss allihop på sängen och kollade på film....
Sen körde Fredrik iväg oss, han skulle ju upp tidigt idag..
Så vi åkte hem, jag till mig och Lulle till sig...
Tog rejäl sovmorgon idag, härligt..
Nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på med..
Funderar på att gå på stan, men har ingen att gå med...
Så vi får väl se vad jag hittar på med... =P

Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: