Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Dans, folkrace, rally & fotboll

Kategori: Allmänt

Snacka om att man har olika intressen =P
*man blir som man umgås*

I fredas så var jag och brudarna på dans i Sandviken, till Date,
som förövrigt är ett av de bästa dansbanden i Sverige, enligt moi =)
Hem och somnade sent, för det dök upp en person väldigt sent som
jag bara var tvungen att kramas lite med innan jag kunde sova..
Sen upp tidigt för att åka med Lulle till Offerdal och kika på Folkrace..
Vi kom dit lagom till första start, det gick jättebra för Karro, hon körde in
två andra placeringar och en första placering och gick till final där hon
kom på en femte plats, inte illa för att vara andra tävlingen =) KUL!!!
   Dessvärre gick de inge bra för Micke, två tredje placeringar och en
andra, om jag inte helt missminner mig, han kom iallafall till C-final,
men valde att avbryta för förgasaren hade pajjat...
Och dessför innan hade grenröret pajjat, bilen lät som en traktor =P
Jag och Lulle drog mot stan vid ett så vi missade tredje omgången och
finalerna, lite trist men så e de när man har mycket planerat...

Det eländiga med det hela är att jag under besöket i Offerdal fick
samma krampkänningar i magen som jag fick när jag svimmade
i en verkstad i Krokom i februari, och temperatur svängningar...
Men jag tog mig hem, fast när jag klev ur bilen på parkeringen hemma
så kändes benen som spaghetti.. Läbbigt...

Strax efter jag kommit hem så ringde Lulle och ville spela lite basket,
så jag knatade över vägen och vi lirade 21, å jag ledde med 19-4
när P ringde å Lulle va tvungen å åka till verksta'n....
Det kommer ju aldrig att gå så där bra nån mer gång, så TYPSIKT!!!
   Följde me Lulle till verksta'n å kikade in rallybilen =)
Lulle skulle vara kartläsare till en förare i Jämtrallyt =)
Sen åkte vi upp till F4 där vi spanade in de andra tävlande (bilarna)
Såg Patrik Sandells och Jocke Nymans bilar där =) fina bilar de

Sen åkte jag hem och käka lite, sen svidade vi om, jag, Emelie, Ida och
Dennis, sen drog vi upp på F4 igen och kikade på starten av rallyt,
sen drog vi ut till Furulund och kikade lite på den sträckan,
och sen upp till Lungre för att se målgången.... =)

Lulle och hans förare körde in sig på en andra plats i deras klass =)
de va kul =)

Sen efter det åkte vi hem, duschade, popade pop-corn och kikade på film....
Sen blev det sängen =)
Upp i morse, åkte till Föllinge, bytte kläder å sen ner på Ica för att jobba...
Hem, käkade, ner på Edevallen för att kika på fotboll, hem igen för att slappa..
Och nu till det stundande..

Finalen i Fotbolls-Em 2008 =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: