Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

sleepwalking...

Kategori: Allmänt

ja det är vad jag tror att jag har gjort senare delen av detta dygn...

oj, hej igen förresten, jag vet att jag varit borta ett tag, men nu e jag tillbaka! =)
 
här kommer uppdateringen...

har tentat av en kurs för ett par veckor sedan, vet att det blir omtenta på en,
fast de visste jag redan när jag satt i skrivsalen och skrev och även innan jag
gick in och placerade min rumpa på de osköna stolarna..
men har fortfarande inte fått reda på resultatet på tentan jag gjorde
veckan innan ovannämnda.. tror det kan ha gått rätt bra, kändes så,
men man ska inte hoppas på för mkt...

sen har jag jobbat en massa och festat, lite sliten är jag nu...

sommarlov för de flesta innebär 10 veckors ledighet,
eller i lärarnas fall 8, men inte för mig,
när jag har sommarlov från studierna så jobbar jag
istället... på Ica i Föllinge...
har jobbat två veckor nu, på halvtid,
på månda börjar jag heltid =)
kul att det rullar in pengar och det är ett roligt jobb,
man träffar mkt folk man känner =)
men man vill ju vara ledig nån gång också!!!!
Har iaf tagit ledigt en vecka i augusti för då
bär det av till Finland, för dels fyller moffa 85!!!!
å så ska min äldsta kusin på mammas sida (hon fyller 23 i år)
gifta sig!!!! =) de ska bli sååååå kul

ja å när vi ändå e inne på relationer så har Thompa
och jag tagit en time-out... eller egentligen så
är det slut, men enligt hans ord
så var det mig, men inte just nu...
han har inte ens tid att umgås med sig själv tror jag =P
helt ärligt så förstår jag hans tankegång,
han är ju trots allt bara 20, har inte fått göra allt han vill,
är gift med jobbet osv...
men som sagt så är det över (för nu iaf)...
han kom förbi vid midnatt igår och vi pratade igenom
det, larvade oss lite och skiljdes sedan som vänner..
Så det blev inte mkt sovet inatt,
för efter att Thomas hade åkt pratade jag med både Emelie
och Lulle, så klockan hann bli tre innan jag somnade,
var inte ens trött, började gäspa i slutet av samtalet med
Lulle, och det berodde inte på parten på andra sidan luren...

Natten innan så kunde jag heller inte sova,
jag och mamma kollade på sista matchen i
gruppspelet i EM, som avgjordes med straffar =)
sen läste jag ut de sista två kapitlena i en bok,
som var jättebra: Blomsterkransen tror jag den hette,
av Minette Walters...
Sen var jag fortfarande pigg och fick för mig att städa...
Mitt i natten =P men mamma blev glad, och vovven med,
som nu faktiskt har fått en egen sovplats på golvet i mitt
lilla rum... =P

Somnade som sagt sent igår (imorse) och upp tidigt,
sov i stan inatt, var in och kollade post och vattnade blommor...
jobbade 10.40 till 19.10, så jag var som en zombie
på slutet, som tur va fanns de saker att göra hela tiden..

När jag kom hem väntade en trevlig överraskning.. Andrew!!
Min gamla gympalärare från högstadiet..
han är kompis me mamma och pappa,
numera bor han i Norrköping, men dyker
upp i Föllinge lite titt som tätt och oanmäld,
men det är alltid lika trevligt =)

Sen surrade jag lite me Emelie i telefon
och sen kollade jag och mamma på TV,

å nu har jag bl.a suttit och förberett kommande
betalningar, kollat polarnas bloggar,
uppdaterat min egen och pratat me Lulle =)

Nu ska jag sova =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: