Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Phew

Kategori: Allmänt

nu kan jag andas ut.. iaf till imorrn, då det är nya tag som gäller
har ikväll gjort ifrån mig en massa uppgifter som jag skulle ha tagit
itu med under förra veckan... men men...
bättre sent än aldrig!

Har varit så mkt på sistone... har fått en 50% tjänst
på skolan i Föllinge och då har plugget blivit lite lidande..
För jag tror jag lider av kronisk trötthet ibland...=P
Alltid trött efter en arbetsdag.. helskumt.. orkar knappt göra
nånting.. har i flera dagar tänkt städa men icke! men nu måste
de ske i veckan... håller på å bli knäpp...

Men det finns en sak som lyser upp den lite grå vardagen!
Å de ä min THOMAS =) puss på dig älskling!

Ja vad har hänt sen jag skrev här sist?
Jag har spenderat de senaste helgerna med Thomas =)
det är ju endast då vi kan ses,
eftersom jag jobbar i Föllinge och han i Jäpen
blir det lite långt att åka emellan många gånger,
det blir när man är lite långledig, som helger...
sen kostar det ju åxå...

Förra helgen åkte jag till Kall på fredan och vi
lattjade lite me grannbarna sen kollade vi
på film och hade det mysigt,
sen på lördan åkte vi till Såå och mekade
lite på hojarna, tänka sig att jag skruvade MC =)

Sen åkte vi tillbaka till Kall, efter lite sightseeing
runt Järpenområdet.. Vi hamnade hos diverse folk,
och jag slutade som chaufför, vi åkte upp till
en stuga där en massa karlar befann sig och drack
och bastade.. vi va där ett tag men sen kom
Henrik och Thomas på att vi skulle åka till
Trångsviken för där va de tydligen kalas..
Klockan var då typ halv ett..
De va bara å sätta sig i bilen..
men vi hann inte långt innan de hoppade
upp en hare på vägen och det small bra...
Stannade bilen och Thomas klev ur och
kikade under huven och upptäckte att kylaren
hade gått sönder... fanns inte mkt att
göra än att låta bilen stå och fixa skjuts hem..

Somnade rätt sent och försov oss...
Vi skulle varit i Såå klockan 10 och förberett
för Öppet Hus, men vi kom dit lite senare..
Thomas pappa kom och hämtade oss eftersom
Thomas inte hade ngn bil...

Så vi var där till ca kl 17 sen åkte vi tillbaka till Kall
och åt glass och pratade rätt länge..
På månda morron åkte Thomas och jobbade
och jag låg och drog mig en stund,
sen klev jag upp, packade ihop prylarna
och drog ner på Edhs, där Thomas jobbar,
för att dricka kaffe och säga hej då =(

sen drog jag till stan och packade om
och åkte till Föllinge... har jobbat hela veckan..

I fredas var det hockeykväll =)
började med finland-ryssland..
men mitt upp i matchen ringer Thomas
och undrar vad jag gör eftersom jag inte
öppnar dörren!
Han var i Föllinge helt oanmält! hehe
så nu har han träffat päronen
och Idas päron..
Tyvärr var båda farsorna inte nyktra =(
men men...
Han sov över =) men åkte tidigt på lörda morron
eftersom han skulle till Såå och jobba...

Så nu får man inte träffa han förrän tidigast på freda!

Jobba hela veckan.. å så MÅSTE jag
PLUGGA och STÄDA!!!
Baske mig om jag INTE gör det!
Då blir det synd om mig....

Puss på min Thomas

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: