Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Edinburgh

Kategori: Allmänt

Yes, nu har jag varit här i två och en halv vecka..
Det var en spännande resa ;)
Jag och mamma åkte från Föllinge vid tiotiden
fredagen 26 september och körde till Arlanda,
kom fram vid 7 snåret.. Jag checkade in väskan
och sen så fikade jag och mamma och tittade lite
i affärerna på terminalen. när det var en timme kvar
till avgång gick jag till gaten och väntade..
   En timmes flyg till Amsterdam, som jag sov rakt igenom,
 väl i Amsterdam gick jag till den gate som stod på min biljett,
men tji fick jag när jag såg att mitt flyg inte gick från den gaten..
Fick lite smått panik, men haffade en i personalen
som via radiokommunikation fick reda på att
jag skulle till en gate lite längre bort,
jag hann dit och hann hämta andan innan det
var dags att gå ombord..
  Var lite trött men kunde inte sova, jag var på helspänn.
Leendet på mina läppar blev större och större under den
en timmes långa resa.. Vãl framme i Edinburgh
var den en himla procedur innan jag kunde hämta
mitt bagage, man skulle genom en passkontroll...
Kön till den var hur lång som helst.. Men jag
kom igenom och fick tag i min väska, lirkade mig ut och
spanade efter Babs, och fick till sist syn på henne,
väntade mig en rödhårig person men hon hade blivit blondin
sen jag såg henne sist..

Vi tog en taxi hem till henne och mötte Ken som
var på väg ut en snabbis... Blev sen påhoppad av två
hundar, utskälld av den ena, gav henne lite godis
och vi har sen dess varit bästa vänner =)
Jess och Suzi

Ken kom hem och vi satt och pratade hela kvällen..
På söndags morgonen möttes jag av en typisk
brittisk/skottsk frukost =) som jag har längtat..
Sen tog vi oss en rejäl promenad med vovvsingarna..

På måndagen var det min första praktikdag på
Abbeyhill Primary School
Jag fick vara i Primary 7, de  ãldsta eleverna på skolan
(de är 12 år ungefär)
Sedan tisdagen har jag varit i Primary 3 och ska vara
där mina sista två dagar också.

Förra helgen var det supertråkigt väder på lördagen
så vi hade Harry Potter maraton =) vi kollade
på de tre första filmerna..
På söndagen gjorde vi ännu en rejäl utflykt med
vovvarna och då hade vi riktigt fint väder, strålande sol.
Sedan ännu en vecka på APS.

I helgen som var, shoppade jag och Babs loss
på Ocean Terminal, ett stort köpcentrum ute vid havet.
Hittade mkt skojjigt där.
På söndagen åkte vi till Dunfermline till
en lågprisbutik, Pricemark, där fyndade vi väldigt mkt skoj,
hittade många bra saker till After-Ski:n i Vemdalen =)

En bra sak med att APS ligger på andra sidan stan
är att på vägen hem måste jag byta buss i centrum,
och då blir det gärna en liten shoppingrunda..

Det kommer bilder när jag kommit hem..

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: