Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

peace and quiet?

Kategori: Allmänt

NO NO!!!

Inte här... Utanför hotellets tunna väggar bullrar både lastbilar, traktorer, bilar, vältar och annat skoj...

Inte känns det som jag kommer att sova här imorgon natt inte, jag har nästan helt hundra bestämt mig för att åka till Föllinge och sen åka upp igen på torsdag... Ska se mig om efter ett annat boende, för dels vill jag inte dela korridor med en massa vägarbetare och sen för att redan när jag steg innanför dörren här så kände jag att här tänker då inte jag bo under hösten...

Som tur var så kom hotellägaren och meddelade att det blir svårt för honom att hyra ut rummet när jag inte vet vilka nätter jag kommer bo här, för jag sa till honom att vissa veckor kommer jag att bo kanske bara en natt medan andra veckor två nätter... Och jag förstår honom, så jag ska se om jag hittar ett nytt place till nästa vecka, annars pendlar jag då... Har iofs en nödlösning som jag tror jag ska inrätta, nästa vecka ska jag inta sportstugan åt en ex-kollega, eftersom jag ska vara ledig veckan därpå så kan jag säga till kommande hyresvärd att jag vill hyra efter den veckan... Smart ibland jag ;)

Ikväll så kommer jag att befinna mig på mitt rum i all ensamhet, med datorn och mobilen som enda vänner =P kommer förmodligen att sitta med datorn resten av kvällen tills det är dags att nattnatta, och sen ska jag läsa lite och sen sussa, så är det en ny dag, och efter den arbetsdagen åker jag som sagt ner till Föllinge, sen upp igen på torsda morgon, och efter en heldag i Norge hem till Föllinge igen... Pust, stånk å stön...

Har oftast inte svårt att ta till mig diverse boenden, har ju sett en del i Härnösand, men det här är långt under det jag sett där, och på ett av ställena vantrivdes jag åxå... So that's that!

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: