Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Neverending snow..

Kategori: Allmänt

Nej det tar då aldrig slut på det vita pudret från ovan... På gott och ont... På ett sätt är det ju mysigt när det snöar, till tanken om att skotta bort den entrar huvet... =( det är ju rätt behagligt att sitta inne framför en öppenspis med en knastrande eld och kika ut på snöfallet, det är ju nåt roingivande över det =) samtidigt som jag längtar nåt otroligt efter sommaren och vinterkläderna får ta sin plats längst in i garderoben för några korta månader =) Men när solen skiner och snön ligger vit på marken vill man ju bara hoppa på skotern och åka upp på fjället eller ut på en avlägsen tjärn och pimpla och dricka varm o'boy =) mmmm

Idag har jag jobbat lite, fram till 13, har varit en himla lugn dag på skolan idag. När jag kom hem kikade jag och pappa på damernas stafett, fan i mig vad Charlotte Kalla är grym, åkte in 24 sekunder på sin sträcka, 5km, jobbade sig upp från 6e plats till tredje... Så spännande på upploppet, 0.4 sekunder från silvret var hon...



Nu har jag gluttat i sista boken inför helgens studieträff i stan och antecknat lite, ska rata ner nåt på datan också så e de klart sen, ska "bara" skriva kladden på andra loggboken och förbereda 5 minuters surr om en av de två böckerna... Låter mkt när jag skriver ner det här, men med tanke på att jag skrivit 3 av 4 bokjounaler på 3 dagar är de rätt ok, en kvar =) Så det är det lättsamma kvar kan man säga =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: