Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Äntligen Hemma =)

Kategori: Allmänt

Japp nu e jag hemma i lägenheten i Östersund igen... Måste erkänna att det känns jävligt bra =) Och jag ska erkänna en annan sak, att vanligtvis är jag så less på fredagarna på skolan att jag redan i tanken är på väg hem på morgonen och inte hänger med i vad som sägs. Men idag på förmiddan hade vi Richard å då, för första gången, var min koncentration på hans föreläsning och i att försöka hänga på hans tempo, vilket inte alltid är det lättaste.

Efter föreläsning drog vi på Tecnichus och kikade in lite grejer, vi ska ta hand om en barngrupp där nästa innevecka, vi ska introducera historiska talsystem: Mayaindianernas, Babylonernas, Romarnas och Egyptiernas =)

Efter det så drog jag, Lina, Lars, Frida och Chatarina på Frasses och käkade och sen packade jag, Lina och Lars in oss i bilen igen och drog hemåt =)

När jag kom hem gick jag genom posten och hade fått mina framkallade kort från extra film =) har framkallat ett superfint kort på zandra, tomas, emelie, johan. fredrik och mig, från annandagen. Ett kort på fredrik och lulle från vemdalen, ett kort på fredrik , ett kort på mig, emelie och jenny, ett kort på mig och jenny, alla de från vemdalen =) Hade köpt ramar på rean på gallerix i Härnösand så nu sitter dom på väggen =) Är såååå nöjd, blir såååå glad av att titta på bidlerna =)

Sen tog jag med mig en kall öl och la mig i badet och höll till slut på att somna, så då klev jag upp och la mig i soffan en stund, men datan krånglade så mkt att jag inte kunde vila, ville få till den först =)
Å nu kikar jag på Let's Dance å slappar, har ett glas vin på bordet åsså, de får man faktiskt när man haft innevecka i Härnösand =P

Imorrn ska jag upp och tvätta, tidigt =S Sen ska jag in på stan och fixa lite och så ska jag försöka hinna med att sola och sen ska jag hem och göra mig i ordning =) Jag, Ida, Mamma, Pappa, Kia, Bo-Göran, Tor-Björn och Christina ska på Simon&Viktor och äta och sen på ÖstersundsRevyn =) ska bli superskoj...
Det enda som kan ställa till det är att jag inte sagt något om min piercing i tungan till päronen så det kanske kryper fram imorrn, undra hur de reagerar?! Men men, dom kan ju inte göra så mkt åt det, den sitter ju där...
Jag får framföra mina argument: att om det börjar slita på tänderna så tar jag ut den och om jag har kvar den när jag börjar jobba efter utbildningen och någon förälder sätter sig emot den så ryker den. Fast nu för tiden så är föräldrar så öppna om sånt, många har ju piercingar själv...

Nej åter till dansen

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: