Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

ekvationer, algoritmer, geometri, area....

Kategori: Allmänt

HUVVVVVVVVA!!!!
Fick se en lista på matematikrelaterade ord som elever ska/bör kunna när de slutat nian, och även vad de ska/bör kunna efter skolår tre, fem och nio... En hel A4 sida med minimal text... Jag satt på raden längst fram närmast overheaden och kunde knappt utgöra alla ord... Och begrep knappt hälften av dem... =S

Efter en inspirerande och bra förmiddag med berättarteknik med övningar och en föreläsning om sagan och hur den kan användas på olika sätt i olika åldrar till en trist eftermiddag med matte... Ena läraren var fullkomligt värdelös och den andra helt förlösande... Riktigt bra lärare det där tror jag, får se imorrn, men längtar inte till den andra lärarens föreläsning.... =(

Ikväll har jag suttit och gått igenom och renskrivit anteckningar från veckan, mest för att jag inte har ngt att göra... E helt alone i stugan nu, för Maria och Jenny åkte hem idag... Känns lite ovant... Men de e ju bar två nätter...

Nu ska jag bara skriva klart matteanteckningarna och sen ska jag SOVA, är så totalt slut i huvudet, känns som innehållet innanför skallbenet består av bomull eller nåt sånt just nu...

Hur ska det då kännas imorrn? Med matte från kvart över åtta till fem?????? HJÄLP!!!!!!

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: