Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Majmelad

Kategori: Allmänt

Det är inte lätt när man inte kan säga R... Fick höra en sån söt historia om en liten pojke igår.. Han och fröken skulle gå på macken och köpa mjölk, å så sa fröken att pojken skulle påminna fröken om att de skulle köpa marmelad också. Pojken svor lite och sa att han kunde ju inte säga "majmelad", sen gick han bredvid fröken de 20-30 metrarna till macken och försökte säga marmelad, men hela tiden blev det majmelad, majmelad, majmelad... Väl inne på macken sprang han runt och frågade om de kunde köpa än de ena än de andra, och fröken sa nej hela tiden, hon stog och pratade me en i personalen när pojken frågade "kan vi köpa den häj?" och fröken sa än en gång nej, men då sa pojken: "men jag vill köpa en pjuttkudde och ge till fjöknajna"....

När jag fick höra det här vek jag mig av skratt... Blir ju inte lika roligt så här, och personen som berättade det hade sån inlevelse =) oj oj oj... blir glad när jag tänker på de än... =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: