Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Onödig stress...

Kategori: Allmänt

... är inte bra för lilla Emma... Har hela veckan trott att det var denna helgen vi hade träff på Ösd-kursen... Men ICKE!!! Långnäsa på mig... This is the story:

Åkte me mamma på 2 olika garnaffärer, köpte 2 nystan till en ny halsduk på ena och 2 nystan och nya stickor till 2 mössor på den andra affären =) har stickat klart den rosa mössan, ska sy ihop den när jag kommer till Föllinge på månda, har börjat på den lila mössan åxå ikväll... Men nu tyckte jag de va dags å sova om jag ska va som folk imorrn... Ska umgås me Jenny och Martin imorrn =) Jippie =)

Efter garnaffärerna besökte vi en liten "allt-möjligt"-butik =) vi hittade mkt fint och mamma hittade 2 ljusstakar som hon la undan till nästa helg, för då var det tydligen nåt speciellt erbjudande eller nåt....

Sen åkte vi på Kupan Röda Korset där jag fyndade en blå kruka, som jag ska köksredskap i, och 6 st vinglas för 50 spänn =) rena klippet ;)

Efter det besöket åkte vi på Granngården och handlade foder till Karamellen, godis till densamme och till vovven, å så hittade mamma en snorgrön papperskorg och ville ha den till badrummet uppe hemma i Föllinge, en halv sekund senare hade jag fått syn på en tokrosa likadan... Den hamnade i badrummet nere hemma i Föllinge =P =)

Efter Granngården blev det ett besök på ÖB, var ute efter ett tidningsställ men jag och mamma hitta mkt annat skoj innan vi va tvungna att fråga om de hade nåt tidningsställ, för jag hittade inget, det fanns ett kvar, knappt synligt instoppat mellan två andra varor... Men så kan de va på ÖB... =P

Ska sägas att alla dessa besök gick i ultra-rapid fart, iallafall i mammas mening.. Men även lite för mig, stressen började gnaga på mig när vi satte oss i bilen vid ÖB och jag såg att klockan var halv sex... Jag skulle ju börja sex på skolan.... *STRESS*

Skynda hem till Valla, in me alla prylarna, hämta böckerna, ut i bilen, in på Statoil, köpa korv, åka till skolan, säga hej då till mamma, rusa in....

... helt dött...

Endast tre personer synliga och inte en enda av dom går i min klass... =P Ringde Jennie i klassen och fick då reda på att det var nästa helg det var träff... =P

Skyndade mig att ringa mamma som kom och hämtade mig och skjutsade hem mig igen... Sen tog vi igen oss i soffan en stund och sen åkte hon vidare hem till Föllinge och  min alskade pappa =)

Resten av kvällen har spenderats framför tvn med stickningen i högsta hugg =)

Å nu är det natt natt som gäller....

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: