Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

*vansklit*

Kategori: Allmänt

jo de kan man ju säga att de va på vägen imorse... =S

Igår när vi åkte upp mot Sörli så smsa Johanna mig från bilen bakom att de bara va 3 grader ute, och att det förmodligen snöade uppe hos norsken... Yajks...

Ju närmare Sörli vi kom ju mer snö såg man brevi vägen... *sommardäck på bilen*

Ju närmare norsken vi kom, ju mer snö såg vi.. men som tur va så e ju vägbanan ännu rätt varm så det va bara blött på vägen, men vi tog det piano...

Igår skulle norsken skifta däck på Johannas bil, och när han skulle backa in den i garaget så slira han i backen.. =S men strax innan vi skulle lägga oss å sova så kikade vi ut och det droppade i pölarna och va rätt varmt..

Ända till jag somna hörde jag hur det rann i stuprören, så det var rätt lugnt...

Johanna åkte strax efter fem och smsade och sa att det inte va nå halt ute, men att hon ju körde på vinterdäck...

Norsken åkte strax före mig och när jag satt mig i bilen fick jag ett sms från honom att de bara va 0.8 grader ute... =S körde försiktigt och lugnt hela vägen till gränsen, men det var inge halt som tur va =)


Så jag tog mig helskinnad tillbaka till Valsjöbyn =) å nu ska det jobbas... Ska åka hem rätt tidigt idag om allt går väl.. Jobbade över ungefär 45min igår, och va här typ 20min tidigare i morse, så jag tror jag åker hem vid tre om det vill sig väl =)



Håhå, norsken e så snäll, flera gånger igår och imorse så sa han att jag behöver inte fråga honom om jag vill komma och hälsa på/övernatta, det var bara att komma det =) Å det va bara att känna sig som hemma =) Han e för go =) Johanna ska skatta sig lycklig över denna Norsk =)


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: