Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

finally...! some progress!

Kategori: Allmänt

jajjamensan!

i helgen befann jag mig i ett panikstadium, som rätt snabbt övergick till uppgivenhet... men så fick jag ett tips om att jag kunde koppla min bärbara till en stationär datorskärm... hem och prova... men icke... faaan! då va jag nära att ge upp... men när jag satt på lärarrummet på skolan och filosoferade över en kopp kaffe innan en intervju så slog det mig att den stationära datorn hemma står ju bara och samlar damm.. för både jag och mamma har ju haft bärbara datorer de senaste åren, och jag plockade isär den stationära för att ta databordet till lägenheten... så efter intevjun skyndade jag hem och satte ihop den igen och banne mig... det funkar!! kopplade in mitt mobila bredband och fick tillgång till internet =)=)=) så nu känner jag en tung sten falla från bröstkorgen... än finns det hopp!!! Nu har jag iaf en dator att skriva min uppsats på.. och jag tror att jag håller mig till den här datorn ett tag framöver, för en fattig lärarstudent har inte råd att köpa en ny dator... =P jag hoppas att det går att rädda det som finns på den bärbara.. ska investera i en extern hårddisk och be dataproffset A.P fixa det åt mig =)

olalala va de känns bra... nu ska jag bara få me mig den här bumlingen till stan =P å installera allt annat kollijox på den...

ska jobba 15-19 idag =) och likaså imorrn, sen bär det av mot staden igen...

de e lustigt detta.. i fredas när datorn pajjade ville jag bara hem, ville inte spendera ännu en kväll helt själv i lägenheten å speciellt inte utan dator =P så jag tog mitt pick och pack och åkte hem till mamma och pappa... sen för nån dag sen fick jag en liknande känsla... då ville jag inte vara kvar här =P hehe... men nu är det bara en dag kvar, sen får jag åka tillbaka till civilisationen =P


nej nu ska jag njuta av att ha en dator som fungerar ett tag, och ta igen det jag missat under veckan =P sen blir det lite käk och sen jobb...

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer

  • maria säger:

    Det ordnar sig ju alltid tillslut.. har man inga pengar ordnar det upp sig och har man pengar ordnar det upp sig på nå vis det med :) Kanske man får läsa ett utkast snart då? kramar

    2010-02-18 | 15:47:00
    Bloggadress: http://hemmapysslat.blogspot.com

Kommentera inlägget här: