Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

♥ THE BIG 4 ♥

Kategori: Allmänt

Japp, så har dagen ÄNTLIGEN kommit! The Big 4 på Ullevi, Göteborg!!! =) Hade ju varit hur fränt som helst att vara där, men man ser så mycket bättre på tvn =P (Nästa gång Metallica, nästa gång!!!)

Jag sa till pappa redan i början på veckan att från kl.18 idag så va tvn min och att han inte skulle se så mycket av mig =P å när han fick höra anledningen så sa han bara "maan huvva", min kära far är inget fan av metalmusiken!

Jag funderade först på att skippa Anthrax, Megadeth och Slayer och bara titta på METALLICA... men så tyckte jag att jag skulle se dom tre andra åxå... Jag har ingen jättekoll på dem och deras musik, jag har lyssnat lite mer på Megadeth än de andra två men jag har inte kunnat säga varken bu eller bä... så jag tänkte att det kanske kan va bra att se dem spela live så kanske det är lättare att få sig en uppfattning... och det visade sig vara en klok idé, ett stort plus är ju att en jänta på SVT springer runt och intervjuar bandmedlemmarna så man får liksom veta ännu lite mer =)

Så, Anthrax tyckte jag var riktigt bra, Megadeth var också jättebra, men jag har svårt för sångaren, eller snarare hans röst. När Slayer började spela tänkte jag "herrejesus, vilket drag" det kändes lite för tungt för min del, men det är hur fascinerade som helst att bara titta på när dom spelar, fan va duktiga dom e! Jag kan absolut tänka mig att köpa en skiva eller två av Slayer men jag gillar dem främst för den fantastiska teknik som dom har!

Och SNART!!! 21.30 är det dags för METALLICA!!!!!!!!!


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: