Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Hej älskling!

Kategori: Allmänt

Ja så blev jag bemött av en elev idag =)
En kille i nian, det var trevligt att höra..
Har endast blivit bemött på trevligt sätt idag då
jag återvände till brottsplatsen =P
Nä inte riktigt kanske, men jag hoppade in
och vikarierade för en lärare på skolan där jag
brukar jobba/vikariera och var på skolan hela dagen..
Har mer eller mindre fått abstinens av just den skolan,
både elever och personal =)

Är i Föllinge nu, som kanske ni förstått vid detta laget.
Åkte hem i söndas istället för i lördas,
Johanna ville stanna kvar i stan, av en speciell anledning ;)
Fredrik och Lulle var ut på krogen på lördag kväll
och jag och brudarna: Johanna, Emelie, Zandra, Märit
och Jenny samlades hemma hos mig och kollade på
Melodifestivalen =) Charlotte Perelli-Hero
Sen skjutsade vi (Johanna körde=P) hem Märit, Emelie
och Jenny, Zandra tog sig hem på egen hand =P
Så åkte vi hem till mig igen, hann inte sitta länge å
surra förrän Fredde ringde och ville hem från krogen..
Lulle undrade i bakgrunden om ngn kunde skjutsa
hem honom och hans bil, men eftersom jag druckt några
glas vin gick ju inte det...
Men jag erbjöd mig att göra det på söndan..

Sagt och gjort
vaknade snortidigt, klev upp,
kollade på film, städade, duschade,
packade, fixa mig lite...
Fortfarande hade inte Johanna hört av sig =P
Till slut smsade jag å vi bestämde att jag skulle komma till
Fredrik efter en timme typ, så jag fixade klart det sista inför
hemresan och vandrade iväg till Fredrik, hämtade nyckeln och
satte mig i fina Audin å brummade hem till mig,
packade i mina prylar i Lulles bil och åkte mot hans plejs..
Väntade in Johanna och lastade över mina saker i hennes
bil, sen gick vi för att överlämna nyckeln till dess rättmätiga
ägare: MIG =P nej inte riktigt men LULLE.....
Surrade lite med honom och sen begav vi oss mot Föllinge..

Jobbade på fritis i måndas, sen va ja på praktik i Krokom igår
och idag har jag som sagt jobbat..
I måndas och idag har jag även jobbat lite med hemtentan..
Har tre frågor kvar, av tio, anser mig färdig med fyra, å
halvklar med tre.. Känns ändå rätt ok....
Blir lite plugg imorrn, kanske lite på freda, knappast ngt
på lörda =P sen blir de plugga av å finslip på sönda å
månda... =) Jippie! Eller inte...

Nä nu ska jag sussa, ska påska ut mig imorrn och
hälsa på eleverna, de ska ha utedag, fiska, åka pulka
å mkt annat =)

Sen blir det promenad med Emelie och Johanna när
de kommer hem från stan, å på kvällen
bär det av till Laxviken och Märit för ögonbryns plockning..
Har väntat i TVÅ ÅR på detta =)

ja just det, ifall jag inte skriver imorrn..
Då har jag varit singel i en månad =(

Jag saknar DIG Andreas, hoppas du tinar upp
isen allt ligger på snart, det är ju
trots allt snart vår och dags för isarna att
smälta =P


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: