Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Pimpeltävling...

Kategori: Allmänt

Yes, but what kind of pimpeltävling? =P
hehe..
imorrn är det dags för en sorts, men idag
var det faktiskt fisk som det pimplades efter..
Det var pimpeltävling i Raftälven,
jag och Emelie pälsade på oss och åkte dit
för att kolla läget..
Vi strosade genom området och hejjade på
lite bekantingar, när vi nästan nått slutet
så fick vi syn på Zandra å hennes farsa =)
Så vi slog oss ner hos henne och surrade..
Blev en hamburgare också,
grillad av Martin och Hans, och betalningen
skötte Hanna om =)
Vi satt där på sjön och njöt av solen, när
den inte gömde sig bakom molnen... =(
Blev lite frusna och stack hem när det var
ca en halvtimme kvar av fiskeriet...

Kom hem och satte mig i bastun,
kände tröttheten komma ikapp mig,
så jag gick ut därifrån,
la mig på sängen och kollade på film...
När den var slut var det bara att kliva
upp och klä på sig, det var min tur att
sköta om eldningen i badtunnan..

Jo, för imorgon är det Påskafton,
och traditionsenligt dans i Laxsjö
till Jannez... =)
Å som traditionen är så ska det förfestas
hemma hos mig innan vi tar taxi till Laxsjö..
I år blir det lite annorlunda än andra år,
för vanligtvis så brukar vi bara träffas hos mig,
lyssna på musik. prata å dricka lite..
Men i år har vi bestämt att vi ska bada badtunna
innan, jag och fyra brudar, efter det ska vi bege
oss till pizzerian, blir ingen vanligt påskmiddag
i år.. Där kommer Fredrik att möta upp oss,
efter maten beger vi oss tillbaka till mig och
då sätter den andra pimpeltävlingen igång =P
Å sen bär det av till Laxsjö för att dricka lite mer,
dansa lite å träffa en massa folk =) =) =)

Igår var jag en riktig friskis =)
Började dagen med att bege mig ut på sjön,
hälsade på skolan som hade utedag,
var där i ca en och en halv timme, sen
åkte jag hem, spände på mig skidorna
och tog med mig vovven på en skidtur =)
Men det gör jag inte om, inte med dom skidorna iaf..
Fick ett par skidor av mamma i julklapp,
tänkte att det var dags att inviga dom,
men ack vad bakhal dom va... =/
Gick bra nerför vägen, men inte lika bra
uppför, tyckte det gick mer bakåt än framåt...
Men jag tog mig hem iaf..
Sen så tog jag igen mig en stund för det
stundade en Tornäs-runda på eftermiddan..
Emelie och Johanna kom hem från stan på
eftermiddan och då hade vi inbokat en promenad.
Så då snörade vi på oss och promenerade iväg..
var en härligt promenad..
Gick hem, tog bilen, åkte till mamma på skolan,
vi åkte på affärn, hitta ingen mat, åkte på pizzerian =)

Sen så åkte jag och Emelie till Märit
för att få våra ögonbryn noppade =)
För första gången nös jag ingenting under tiden..
Det brukar aldrig slå fel, men inget hände denna gång..
Så nu har man nynoppade ögonbryn, känns
hur bra som helst =)
Dom blir så bra när Märit noppar dom!
Tack så mycket!

Sen åkte vi hem och jag placerade rumpan
i soffan, med datan i knät...
Det kunde ju ha avgjorts igår,
kvarten mellan Färjestad och Frölunda,
men ICKE...
Kunde inte se matchen live, men
kikade på Hockeyligans hemsida,
dom har en länk där som heter Live
och där får man iaf se skott, mål,
utvisningar etc i skriftform,
uppdateras var 20e sekund..
Blev glad när jag började kolla,
då stod det 2-3 (FHC-FBK),
sen blev det 2-4, men sen brakade helvetet
löst, 3-4, 4-4 & 5-4...

Läste sedan på någon sportsida att
FBK hade gjort ett mål, med det dömdes bort..
Slutsignalen hade ljudit med på klockan
på jumbotronen stod det 19.55..
Så det var egentligen 5 sek kvar av matchen..
FHC spelarna slutade spela när signalen ljöd,
men en FBK spelare skickade iväg pucken och
den gick in...
Domaren dömde bort målet och förlängde matchen
med TRE sekunder! Vilken SKITDOMARE!
Så nu blir det avgörande imorrn...
Kan bli avgörande för mitt humör på kvällen också...
Kommer ju att träffa min rival på dansen..
Han som hejjar på FHC...
Men jag hoppas det går bra,
ska man se till statistiken från den här kvarten
så ska ju FBK vinna, för båda lagen har endast
vinster från hemmamatcherna..!!!

Nu ska jag käka =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: