Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

back to basics...

Kategori: Allmänt

Har inte haft på datorn ett smack på nästan en hel vecka... Känns rätt skönt, men paniken sprider sig... Inte för att jag inte varit social, utan alla skolsaker som halkat efter... Har träff i helgen på den tredje kursen jag läser och har inte förberett ett smack... Jag har gett mig fan på att det här ska gå, omtentorna får bli längre fram, har ju två kvar sen tidigare kurser, men just nu kan jag och orkar jag inte ta itu med dom... Dom finns där när jag är redo =) som tur är, så ingen press där, det kan jag skjuta upp lite till... Även om jag inte vill, men jag måste försöka ta mig igenom de här tre kurserna först, och framför allt komma på fötter igen...

Kom till stan i fredas eftermidda, förkylningen gjorde ett återtåg på fredamorronen så så himla pigg var jag inte när jag kom hem... Slängde mig på soffan och sen låg jag där, kikade på Så ska det låta... Tryckte igång några avsnitt me CSI som jag somnade framför, tågade i säng vid ett... Pappa ringde vi kvart över nie och sa att han och mamma va på väg till stan och att de kunde hämta upp mig på vägen mot centrum... Så upp ur sängen och in i duschen, fixa sig och slänga ihop lite grejer... Gick på stan en sväng och fikade me mor och far... =) Sen drog vi ut på frösön och jaga rätt på en garnaffär där jag och mamma handlade ännu mera garn =) så stickat har jag gjort i helgen =) bilder på mina halsdukar kommer...

Har fått vila upp mig och låtit allt vad studier heter ligga på sidan, har jobbat idag, men de va rätt skönt =) är alltid kul att jobba på skolan här hemma =) Imorrn är jag ledig, ska försöka få lite gjort till helgens träff i stan så jag inte känner mig helt bortkommen... =P Men det går med sakta mak... Fast, de e ju bättre än ingenting..

Idag har varit en kanondag =) speciellt vädermässigt... Klarblå himmel och strålande sol heeeeela dagen... På eftermiddan var jag ute me barna i två och en halv timme och lekte i snön och mådde gott, sen ner på fritis, där va vi ute till jag slutade vid fyra, så drygt fyra timmar har jag vari ute idag =) Å de känns som det bidragit till lusten att plocka upp böckerna igen... Och att få vara hemma me mamma och pappa lite åsså såklart...

Kommer nog bilder och uppdateringar på andra fronter imorrn =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: