Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Dammsuga lakan??!?!

Kategori: Allmänt


Ja det kan man åxå göra... Iallafall om man heter Emma ;)

Drog fram ett lakan igår, hade ju städat och fejjat hela dan så jag tänkte jag skulle fli sängen åxå.. Drog iaf fram lakanet och la det på sängen när jag såg att de va en massa knepiga fläckar... Gick upp te pappa med lakanet och frågade honom... Å han sa att de va han som fått till de fläckarna, för han använder Zon-gel ibland och han hade lagt sig innan det hade fått dra in och då blev de så, och efter tre tvättar va de kvar, å han sa att de inte gick att få bort. Men skam den som ger sig! Jag tog fram dammsugaren och gick lös på lakanet och vips va alla knepiga fläckar borta!!! =) Emma dammsuger =) =) Emma kan!



Men jag ska tala om att när jag vaknade imorse trodde jag inte jag skulle ta mig ur sängen... Har fått veta om muskler jag inte trodde jag hade =P rackarns vilken träningsverk... 1,5h volleyboll i söndas kväll och 1h badminton igår... Jag va helt slut efter båda passen, och dum som man e stretchar man inte...



In i bilen och åka mot Valsjöbyn i morse, åkte vid kvart i sju och va här fem över åtta... Det regnade första biten, sen snöade och sen va de bara elak snömodd på vägen... Uääää för detta väder, kan inte snön få ligga kvar å så kan det bli kallt!! *tycker jag*



Kikade en snabbis på mailen igår och såg att en person lämnat spår i ett gammalt inlägg på bloggen... Tänkte inte mer på de.. Men va in och kikade på det gamla inlägget nyss och så tänkte jag på personen, och inlägget, och kommentaren som personen lämnat... Gissa om känslorna svallade över... Knepigt de där...



Saknar min Janne så mycket, och inte kommer jag att få träffa honom förrän i slutet på nästa vecka! För på torsdag åker jag till Edinburgh =) och kommer hem på tisdag, och eftersom min darling är i Vemdalen på jobb så hinner vi inte ses nåt innan jag åker...


En sista sak... Jag tror jag har nån form av underbyggd stress i mig... För helt bra mår jag inte, värst har det varit de två senaste helgerna... Men nu börjar jag fundera... Jag känner mig inte stressad, men det är väl det som är grejen med underbyggd stress... Eller vad man nu ska kalla det...


Näver majnd!


Nu ska jag bege mig mot stugan och fixa dona litte!


Men först förbi affärn å köpa snus, har inte fått snusa min snus på hela dan! Skulle köpa en dosa igår kväll, men den va slut hemma, så då fick det bli en annan sort... Jag hoppas dom har min sort här på buan!


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: