Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Uppsala =)

Kategori: Allmänt


yeeees... då va man äntligen på plats i Uppsala hos Johanna och Joffe =)

nu börjar det kännas att man varit vaken sen typ 4 imorse, men en film ska jag orka me, och kanske nåt spel innan det blir natt =) måste ju få ut så mycke av tiden här som möjligt =)

lite skoj var det efter stressen att hinna me flygbussen, för efter det var det ju bara chill =) men jag kom iväg litte sent från jobbet, typ 10 minuter senare än beräknat, och tyckte att alla i trafiken va sniglar på vägen till stan, men hade parkerat och gjort klart på parkeringen på Hornsgatan och började spatsera mot Konsum (Frösön) typ 11.47 och flygbussen skulle passera Konsum ca 11.55, så jag kände mig lite stressad, men jag hann =) kom fram, tog upp plånkan och sen svängde bussen av bron, sicken tajming =)

väl på flygplatsen blev det först ett toabesök (onödigt hehe vetande), sen klurade jag på om jag skulle ta en kaffe, men bestämde mig för att gå till avgångshallen istället.... som vanligt när jag går genom säkerhetskontroller på flygplatser piper det om mig, eller ja i den där saken som man går igenom =P kan det ha nåt med alla örhängen, ringar och annat kolijox tro =P ;)

när jag sen kom i avgångshallen fick jag se att flyget va försenat till 13.15 istället för 12.45... morrr... jag kunde ha tagit den där koppen kaffe, nemas problemas... men men, läste lite bok och hade mina elefantöron på (=lyssnade på va allt folk surrade om)... när dom sen talade om i högtalarna att resenärerna med Ski Force One till Gällivare skulle gå ombord kikade jag upp och studerade folket... som visade sig vara det svenska skidlandslaget =) världscuptävling i Gällivare i helgen ;) men när jag väl insåg vilka det va, så hade typ alla gått ut genom dörren, men att jag såg att de va dom och sen fattade galoppen var för att jag såg sötnosen Anders Södergren ;)

jahopp, strax före ett fick vi gå ombord på planet =) alltid lika spännande att se vem man hamnar bredvid, en rätt söt/snygg kille faktiskt denna gången ;) som pratade utländska, fick jag gissa, skulle jag gissa på holländska eller nåt åt det hållet...

sov större delen av den korta resan till Arlanda, rätt najs å sussa uppe ovanför molnen =) tills jag vaknade av att jag hade ont i öronen =P landa på Arlanda tihi, toabesök igen, lokalisera var tågen går från, köpte biljett, sen kaffeWayne's Coffee =) sen hoppa på tåget till Uppsala, mötte Johanna i rulltrappan på stationen =P gick till deras lägenhet, softa lite, bokat biobiljetter till lördagkväll, käkat Lasagne a'la Joffe =) och nu sitter jag här vid datorn =P snart ska vi kika på film =)


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: