Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

envisa gubbar och tjuriga kärringar!

Kategori: Allmänt

jo jag tackar jag!
är jag inte lik far min så säg! =P
pratade med honom redan i måndags om att jag eventuellt skulle åka till stan efter jobbet imorgon torsdag för att titta på när S och hennes lag spelar fotboll =) å då lät de ju som att de skulle gå bra, jag sa att vi ju kunde handla det han behövde för torsdan idag onsdag, smart som jag e! ;)

men idag var det annat ljud i skällan... åååå suck! nä då har han kommit på att vi ska åka och handla inför midsommar imorrn när jag kommer hem från jobbet... JAHA! men jag hade ju tänkt åka till stan å kika på fotboll säger jag... mutter mutter hör jag från pappa... NÄHE! *tystnad* ja ska du ha nåt från byn, för nu åker jag och handlar säger jag... ja jag ska de henne, de henne å de henne, så ska je väl klar me imåra säger han med en röst som betyder att jag måste ge mig å stanna hemma... näe, vi far å handlar inför midsommar imorrn, jag struntar i fotbollen... säger jag med en suck...

å nu en timme senare är det som om "diskussionen" aldrig ägt rum...

det lustiga är ju att pappa e så jävelusiskt tjurig å blir så arg om man gör tvärtom va han tänkt... å jag blir arg å tjurig för att jag inte får som jag tänkt... jag e fortfarande VÄLDIGT irriterad, med tanke på att det inte var nåt nytt jag kom med, utan något vi pratade om redan i måndags... GRR! så nu måste jag ringa till E å tala om att jag inte kan åka =( men jag hade förberett henne på det, eftersom jag och pappa också kivas om samma bil så blir det ett lite prikärt läge så att säga...

hade jag haft min egen bil hade det ju liksom inte varit nå problemas!

nä! nu ska jag sätta igång å baka kaka till imorrn =) fredagsfika på torsdag! lyckas alltid med de jag, sist de va dags va det i påskhelgen, eftersom det är stängt på jobbet på långfredan fick jag bju på tårta på torsdan, å i julas när de bar av igen, så va de julafton på fredan så då fick ja bju på fika på torsdan, å nu är det midsommarafton och stängt på freda, så då blir de till å bju på fika imorrn =P imorrn ska ja bju på midsommartårta! gräddtårta me jordgubbar =) mums!

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: