Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

kraschboombang

Kategori: Allmänt

ja vilken dag det har varit på folkracebanan idag =)
va lite skeptisk inför dagen, har aldrig tidigare varit på folkrace i Svenstavik. Å så regnade det när jag klev upp... men men, de va bara att klä sid efter väder och invänta skjutsen... vi brummade iväg och väl där visade det sig att dom redan fyllt alla posteringar... grrr, dom visste ju att vi skulle komma... BLÄ... men det ordnade sig, en av oss fick ta 30-skylten och vi andra två fick ställa oss på en postering där alla va ovana... så vi "veteraner" (hehe) klafsade iväg dit och visade vart skåpet skulle stå ;) jojo, posteringschef som det nu så fint heter, de va jag de =) ska göra 5 tävlingar som funktionär varav tre måste vara nånting med "chefs"-befattning, nu har jag gjort 2 =) nästa blir i Föllinge 16/7! Kom å kolla ;) hur som helst så fick jag faktiskt "leka chef" idag till skillnad från förra tävlingen då jag stod me folk som vet hur det går till, idag va det gröngölingar tror jag, som mest stod å sov eller tittade på annat.. inte alla såklart men ett par av dem åtminstone...

i övrigt så va de en fin folkracebana må jag erkänna, men dock utan alternativspår så utgången va liksom klar redan efter starten för det fanns knappt några ställen där det gick att köra om..

å M.H körde toookbra idag =) inledde med 2 heatsegrar, men i tredje kvalet blev det svartflagg... men han tog sig till C final och ledde efter första varvet å sen dog bilen helt plötsligt men han fick igång den å då låg han på 4e plats. efter målgången så tvärdog bilen igen precis vid våran postering så då fick jag chans att hoppa ner och fråga han va som hände... tidigare under C finalen pajjade även T.Bs bil och han blev också stående på våran sträcka.. så när det va dags för bärgning fick traktorn ta me sig båda två... såg lite kul ut =P



nej, nu blir det ett dopp i tunnan =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: