Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

nukta gott!

Kategori: Allmänt

ja det "nuktar" gott i vårat hus ikväll! =)

Jag tog nämligen på mig att baka till jobbet till imorrn (fredagsfika you know) för den kollega som skulle ha det är hemma och vab:ar... så på vägen hem klurade jag på vad jag skulle kunna tänkas baka för nåt...

Mjuk pepparkaka blev det, det är ju faktiskt första advent på söndag, även om man inte kan tro det... Så efter middagen for jag på byn och handlade lite mjöl och socker som var nästan slut här hemma. Sen så satte jag i gång, jag bestämde mig för att göra två stycken, en till jobbet och en hem =) så det fick bli två satser smet idag ;) å den till jobbet gräddade jag i en stjärnformad form (adventsstjärnorna tänds ju i helgen).... finurlig jag! ;)

Men inte bara pepparkakskaka blev det, utan även två sorters "sirapspinnar", kolasnittar säger man nog egentligen... En helt vanlig, och en med kakao i, har precis gräddat klart dom, så snart blir det kaffe och provsmakning ;) den andra formen med pepparkakskaka är fortfarande i ugnen, dom ska gräddas i nästan en timme (!).

Nu har jag också mailat in informationen och bilden på mig själv i mina nya skor till skoföretaget (som börjar på J), det ska publiceras i deras nyhetsbrev på deras hemsida 15 december och efter det får jag hem ytterligare ett par skor! Jippie! Tanken va att jag skulle varit med i nyhetsbrevet som kommer ut nu i dagarna, men eftersom jag inte kommit ihåg att ta en bild i tid så kommer mitt med senare.... Huvudsaken jag får skorna ;) =P

Nä nu ska jag koka lite kaffe!

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: