Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Katastrofola!!!

Kategori: Allmänt

ja hujedamig!
skulle så stort till å baka ikväll, de e nämligen jag som har fredasfika på jobbet imorrn... kikade in ett recept på nätet på en rulltårta som lät god =) satte igång direkt när jag kom hem, gjorde en paus för att kila över till grannen och gratta han på födelsedagen och käka lite tårta, sen hem igen å fortsätta med bakeriet...

mjo... för de första skulle jag inte hällt all smet i en plåt, hade varit bättre med två, för "botten" blev så tjock, sen skulle jag ju fläska på smörfyllningen, tänkte inte på att "botten" fortfarande va litte varm, så de smällte ju liiiite... sen va de dags å rulla ihop den, då trycktes fyllningen ur.... å sen skulle jag flytta den till en plåt så jag kan ha me den på jobbet... nä! då ville den gå av... KATASTROF! jaja, jag delade på den så gick de lite bättre...

äsch! jag hoppas iaf att den är godare än den ser ut om jag säger så... hel å fin e den kanske inte....

Nä nu ger jag mig å hoppar i sängs, upp före tuppen imorrn...

Puss å Kram Skumbanan

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hihi! :)

    2011-10-16 | 17:26:08

Kommentera inlägget här: