Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

svar till Elin =)

Kategori: Allmänt

hihi, hade tänkt ut en annan rubrik och ett annat innehåll för mitt återigen korta inlägg... jag vet, skäms på mig! jag ska försöka bättra mig ;)

jo Elin, jag va me från lördag till igår, fick se en oxe 10 minuter in i jakten i lördas, men på för långt håll så jag ville inte skjuta... lite senare vart de ett bomskott på passet ovanför oss, på en kalv, den kon å kalven sprang in på grannlagets mark sen =( i lördas fick hunn upp först en oxe som hon jagade till grannlaget =S sen fick hon upp ko å kalv, som jag faktiskt inte vet va de blev av förutom att det sköts en bomskott på kalven då me... =P i måndas hade vi en oxe som skojjade me oss, han va tydligen å hälsa på alla postare, utan att visa sig =P sen vart de inge mer den dan... å igår fick jag se en ko sticka fram huvet i 1 minut bara för att sen göra en helomvändning å kuta tebax te skogs =P å sen blev det inte roligare än så =P


men idag!!! (säkert bara för att jag inte va me=P) så sköt pappa en 6-taggare! å en stoooor en va de =)

så, de blev iaf en jaktuppdatering ;)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: