Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Uppochner bakochfram

Kategori: Allmänt

hitochdit jajjamensan...

ja lite så känns det för tillfället...
eller.... ja jo, en blandning kanske...

för det första blir man alldeles knäpp av alla upphackade veckor som är på vårkanten... är det inte påsk är det första maj... är det inte planeringsdag så är det kristi flygare... ungefär så känns det... känns som jag inte gjort en "hel" vecka på flera veckor...

i förra veckan anmälde jag mig och mina 4 kvinnliga kollegor (den manlige ville inte ställa upp) till en stegräknartävling =) å den började i måndas.. ja å sååå bra det gick tills jag i onsdags upptäckte att min räknare hade nollställts... blä... men jag har ett ungefärligt humm om hur jag låg till måndag, tisdag och onsdag... men igår va nog den "roligaste" dagen... vi hade planeringsdag på jobbet... vilket betyder mycket sitta...sitta...å sitta lite mer... =P men jag började min dag med att fara på gymmet och träna 45 minuter =) och sen tog jag och 2 kollegor en promenad efter lunch och sen blev det ju lite tramp här hemma (med stalltjänstgörning å allt) så då nådde jag nästan 11 000 steg =) yey! å idag inte ens det halva tror jag =P men det gör mycket att träna lite åxå ;)

bakochfram... jo... i onsdags va det "barnsäkerhetens dag" för alla er som INTE visste det... och på vår förskola hade vi anmält storbarnsavdelningen att delta i "baklängesmarschen" =) dom fick ta på sig ytterkläderna bakochfram och gå baklänges på promenaden till lekparken =) de va lite kul å se =)

meeen nog om jobbet... i onsdags hade jag en helt fantastisk kväll med min fina Johanna =) hon hade bokat bord på Captain Cook =) vi åt god mat och drack gott och hade superskoj =) men mest skoj va nog att efter middagen kom bartendern fram och la ett papper och en penna framför Johanna och vi måste ha sett ut som fågelholkar... "Va?! Har inte ni varit med förut?!" "Eh... Nej!" "Jo, alltstå vi brukar ha PubQuiz på onsdagar" "Jaha!! Va kul!!"

Typ så va det... men ojojoj så kul det va =) jag måste gå dit fler onsdagar =) inte för att vi vann eller så, men kul hade vi =)

Imorrn blir det 1årskalas för Hugo i Lit =) sen blir det 21års"kalas" för kusinvitamin Ida på kvällen följt av en utekväll =) känns som det kommer att bli en bra dag! =)

Nu ska jag fylla på glaset, fixa fotbadet, och sen är det hockey som gäller! Hejja Sverige!



See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: