Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

tillbaka i verkligheten...

Kategori: Allmänt

Ja nu har det gått en vecka sen det tog slut på semestern.... Iallafall på en stund, åker ju till Italien om mindre än en månad ;)
 
Hade lite lätt ångest igår eftermiddag när jag kom utanför dörren på eftermiddagen och insåg att det faktiskt va varmt ute... Solen skel hela dan men jag var helt säker på att det inte var speciellt varmt... Tji fick jag, som åkte på affärn med långärmat å långbyxor (svarta!) OCH en fleeceväst... =/ no good!
 
Men så vaknade jag idag till lika strålande sol =) och mitt i dan gick jag ut och kände på tempen och insåg att det skulle gå absolut tipptopp att sola =) å det har jag gjort, i princip hela eftermiddagen =) hoppas och tror att det kan synas imorgon =) men jag grämer mig lite grann fortfarande över att jag missade en soldag... Jaja, jag vet, jag är tokig i solsken! =)
 
Som det ser ut nu blir det inte nåt solat till veckan heller.... Grr... De dagar det verkar som det ska va fint väder så jobbar jag sent, eller har utbildning hela dan... Jaja, som sagt ska vi ju snart till Italien, får väl jobba vidare på brännan då ;)
 
Nog om solen! Den här helgen har verkligen gått i slapphetens tecken, åtminstonde för min del... Kände mig lite hängig i fredags så det blev en lugn kväll i soffan, älsklingen åkte ut på björnspan... Sen blev det tidig kväll för oss båda, älskligen tänkte ha sig ut i skogen runt 4 för att jaga lite björn, men jag tog mig en redig sovmorgon, älsklingen hann till och med komma hem från skogen innan jag orkade masa mig ur sängen... Sen blev det en slappar dag, älsklingen somnade en stund på soffan och jag gick igenom lite grejer inför utbildningen imorgon... Sen fixade vi lite grejer, handlade och lämnade av lite grejer åt en jobbarkompis till älskling =) sen halvdog vi på soffan igen... Imorse gav sig älsklingen ut i skogen toktidigt igen och jag sov vidare ;) Sen har vi stökat på lite här hemma och efter middagen tog älskligen min bil och åkte iväg... Han va iväg och dömde älghunds-sm-kval i fredags och ikväll ska domarna gå igenom proven... Så nu sitter jag här solo och kollar på Dark Angel =)
 
I veckan måste jag ta mig i kragen och fixa iordning lite här hemma, för på söndag kommer älsklingen hem från björnjakt i Hälsingland och då kommer även en av hans jaktkompisar upp och ska bo här hela veckan =) Älgjakten drar ju igång nästa måndag, men för min del blir det nästa lördag ;)
 
På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: