Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

trött-måndag... zzz...

Kategori: Allmänt

Ja men huvvaligen så trött i mössan jag blev..!
Såg så fram emot sovmorgon imorse, skulle nämligen va på utbildningsdag med jobbet på förmiddan och vi skulle va i Trångsviken som bara är 1,5 mil från Ocke... Vilket medför att jag inte skulle behöva kliva upp före 7, vilket under arbetsveckan är sovmorgon för mig... MEN när jag lagt mig igår kväll berättade älsklingen att hans telefon ballat ur helt och hållet nu... Han pajjade större delen av skärmen för ett tag sen, men den gick ändå stt använda till det viktigaste.. Nu hade den däckat under som sagt, dessvärre var väckarklockan i telefonen inställd på 4.15 ALLA DAGAR!!!

Så vem vaknar så fort alarmet drar igång?! Inte han dom äger telefonrackaren utan jag... och vet inte hur jag ska få av larmet, så jag väcker tröttisen bredvid mig och kliver själv upp och passar på att gå på toa medan han stänger av larmet... Sen kan jag utan problem somna om, bara för att vakna 1,5 timme senare, alltså kl 6 istället för kl 7.... Lagomt less, ja ja, jag låg kvar och slumrade till strax före 7...

Inatt sover jag själv eftersom älsklingen sover på jobbet inatt, och jag får sova till 7 imorgon med, förhoppningsvis ostört;)

Jag har faktiskt planerat in ett gympass innan jobbet imorgon... Räknar med att om jag är där vid 7.30 så kan jag träna en liten stund å sen duscha å fara på jobbet :) de e rätt najs att ha det avklarat från morgonen... Jag fick rejäla känningar i höger knä på zumban förra veckan och blev raskt påmind om att jag inte varit på gymmet på väldigt väldigt länge...! Men fr.o.m imorgon ska det bli ändring på det!

Min plan för kvällen ikväll var att efter middagen ta tag i gästrummet, som just nu ser mer ut som ett förråd.... :( MEN orken försvann på väg hem från jobbet... och innan jag fått i mig maten va klockan över 19... Och sen va jag ju bara tvungen att titta på BBT (big bang theory) ;) och vips va klockan 20 och bara en timme kvar till Musketeers på 4an... DÅ plockade jag fram plattan och började skriva det här inlägget. .. :p och eftersom jag fortfarande är lite ovan att skriva på den här så tar det lite tid... (har bara haft den i typ 1 år...)

Hur som helst har jag dealat med mig själv att jag får ta "förrådet" antingen imorgon, men ABSOLUT i helgen! För antagligen är jag trött i luvan även imorgon efter att ha jobbat till förmodligen 18.00, och innan jag kommit hem och fått i mig mat är ju klockan antagligen närmare 19.30... På onsdag har vi personalmöte till 20.00 och då är det bara att fara hem och gosa ner sig framför Grey's Anatomy och sen sova. .. På torsdag åker jag till Föllinge... Och på fredag har jag en "monsterdag"... 6-16.30, så gissa vem som inte kommer vilja göra många knop på fredag kväll... SÅ i helgen får det bli!!!

En ljusglimt i min mörka fredag är att jag ska försöka hinna med att träffa min goa fd kollega som är hemma i Jämtland över helgen :):)

Nä nu tror jag att jag ska kila ner och börja ta itu med berget med disk, så jag inte har ALLT kvar sen ;)

Då har jag ju iallafall fått nåt gjort ikväll :) ;)

På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: