Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Här kommer alla känslorna på en och samma gång...

Kategori: Allmänt

Stämmer in bra på mig just idag...
Men mer om det senare, först en liten update på dagarna som gått =)

I fredags kom Emelie och Zandra hit, vi satt å surra lite å jag å Emelie drack lite vin =)
Dock inte Zandra som var chaufför till sin kära Patrik som var ute och röjde med sina polare..
Strax före nie dök Micke upp, vi kopplade in WII och lirade som attan i några timmar...
Sen tryckte blev vi så hungriga så vi drog upp till McDonalds i Lill-änge å tog med oss käket hem igen..
Snacka om att de va grisigt i vardagsrummet dagen efter, papper, kartonger och drickor överallt kändes det som..
Hur som helst, sen tryckte vi igång en film, Cinderella Man, men ingen av oss va på humör för den typen av film just då så efter en timme ungefär tryckte vi av den och satte oss o köket och spelade banka bäver, plump å Chicago =) va riktigt kul... Sen spelade vi lite Mario Cart, men vid tre tyckte Micke att det var dags att kasta in handduken så han begav sig hemöver, han skulle åka ner till Sala kl sju dagen efter, stackars grabb...
Jag, Emelie och Zandra slängde oss på sängarna och låg å surrade om allt och ingenting, sen vid halv fem åkte dom hem, då ville Patrik åxå kasta in handduken... Så strax efter fem tror jag klockan va när jag somnade..

Pappa ringde kl nie dagen därpå och tyckte att jag skulle bege mig hemöver så fort som möjligt för dom hade varnat för snöoväder på radion.. Så de va bara att kliva upp å packa ihop sig å åka hem.. Kom hem vid elva, då höll mamma och pappa på att baka mjukt tunnbröd för fulla muggar... Satt där nere i bakstugan en stund och läste men sen fick jag så ont i rava så jag gick upp till vardagsrummet och läste istället.. Somnade en stund, sen kom Ida förbi och vi åkte på affärn å inhandlade sakerna vi skulle ha till middagen, vi skulle göra egna pizzor i bakugnen *mums* Sen åkte jag ner på Aulan för att fixa lite grejer till julskyltningen på söndan... Stoppa i mig så mkt godis att jag trodde att jag skulle spricka... =P Sen åkte jag hem och sov en stund till... sen var det dags för att baka PIZZA =) blev hur goda som helst... efter maten låg jag i soffan och läste ut min bok, sen gick jag ner och la mig..

Upp igen vid elva på söndan, åkte ner på Aulan till kl ett, fixade och stökade i ordning för julskyltningen som började kl fyra... Vilken mysig julskyltning det blev, vi fick mkt beröm för vårt arbete... Så vi kör samma koncept nästa år, med reservation för lite tillägg =) Sen åkte jag hem och kollade på parlamentet =) sen väntade sängen..

Igår jobbade jag på skolan hela dage, kom hem vid fyra, la mig på sängen å kikade på Star Trek en stund, surrade med Emelie och sen hjälpte jag pappa att bära undan alla baksakerna som ockupperade "lilla vardagsrummet" som vi också använder som bakstuga... Sen började jag städa lite smått i mitt rum, som mamma tjatat om att jag ska göra i månader =P vid sju bar det av ner på Aulan för tredje dagen i rad, FIK möte... Kändes inte så kul att åka dit, men det blev ett kort och smärtfritt möte den här gången... Va hemma strax före nie...
Fortsatte med min städning så nu e själva sovrummet kvar, men jag har rummet utanför det kvar å sen ska de väl julstädas i de övriga rummen nere hos mig åxå, å den lotten lär väl falla på mig i år igen =P
Men det tar jag på torsdag eller när jag kommit hem från Finland... =)

Ja precis, jag och mamma bestämde förra helgen att vi ska åka till Finland i ca en vecka å hälsa på morfar och förhoppningsvis morbror, kusiner och kusinbarn =) åker på fredag... Jippie

Nu till alla känslorna...
Vaknade i morse med en knut i magen... En viss person är på begravning idag, en närastående har gått bort.. Vet hur jobbigt det är för den här personen.. Jag vill kunna göra något men det finns inget att göra... Skickade iallafall ett sms till personen och sa att denne finns i mina tankar idag... Har haft den här lustiga känslan hela dagen, den vill inte släppa... Sen är jag jätteglad att alla stora FIK grejer är överstökade så nu har jag tid till mig och mina studier... Är rätt nöjd med det jag hunnit göra i studieväg... Ska träffa Emelie ikväll så det ska bli kul... Spelar ingen roll hur mkt jag försöker tänka på annan så försvinner inte den jobbiga känslan... Jag är så glad att äntligen få ha den här personen i mitt liv =) men nu får jag inte träffa denne på minst två veckor =( känns inte så kul...
Skickade nyss iväg ett sms till Cissi, å frågade om vi ska ta en fika i veckan, innan jag åker... Å då får jag träffa lilla söta Thula åxå =) ska bli så kul...

Äsch, nu tror jag att jag ska ta å kila ner till solariet å sola lite... så kanske man måt lite bättre sen =)

Sen ska jag städa lite i lägenheten och slå in lite julklappar =)
image4
Första Advents Pussar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: