Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Årets bästa helg!

Kategori: Allmänt

Än är inte året slut, det finns några helger till, men helgen som var rankas just nu som nummer ett på min lista =)
I fredas va jag chaufför till Zandra å Patrik som skulle på firmafest hos företaget Patrik jobbar för. Skjutsade dom till Trångsviken vid fyra, åkte hem å käkade... Sen spelade jag och Emelie Mario Cart, Micke kom förbi senare på kvällen och vi spelade Mario Cart nästan hela kvällen... Sen vid halv ett åkte jag och hämtade upp Ida och hennes kompis Robin, lämnade av Emelie och åkte mot Krokom... När vi stod och väntade på Ida och Robin fick vi syn på en bil som hade kört fast utanför Videoteket, Micke hade kört om oss strax innan och fick kliva ut och hjälpa dom, så dom kom iväg och vi likaså =)
Kom till Krokom i alldeles lagom tid, behövde inte sitta och vänta allt för länge.. Sen for vi och lämnade av de glada två hemma hos dom i Torvalla... Åkte hem och la huvet på kudden och somnade på studs... Jag och Ida hade accepterat att vara med i en Volleyboll turnering på lördan, men jag är fortfarande inte frisk, inte Ida heller, å dessutom var jag så extremt trött att jag inte hade orkat med både volleyboll och kalas senare på kvällen.. Så jag ahde skrivit till Tobias på kvällen och sagt att vi inte skulle komma... Men det fixade sig ju till det bättre, för han hade ringt till Karolin, så hon och Marie hade åkt dit istället...

Så jag tog det lugnt hela lördan... For till Emelie och kikade på Traveler som hon hade spelat in åt mig tidigare i veckan... Sen hämtade jag upp Johanna, for till lägenheten och bytte om, så gick vi till Kebab baren å åt gott =)
Gick hem igen och började göra oss i ordning för kvällens bravader, vi skulle på Patriks 20års fest =)
Micke dök upp lite senare och ännu lite senare kom Emelie, Emil och Maddis.. Vi var hos mig och Ida en stund sen tog vi bussen till Torvalla...

Fint folk kommer ju sent heter de.. Så då måste vi va extremt fint folk, för vi kom dit halv åtta och då var alla andra redan där =P Vi fick gå en tipsrunda som bestod av frågor om Patrik, kul men det gick inte så bra, Johanna däremot vann =) Alla andra åt smörgåstårta, men inte jag, har aldrig klarat av smörgåstårta, så jag åt upp folks räkor istället =P Sen flängde vi runt åt höger och vänster, dansade och hade kul... Emelie hade gjort iordning en musik tävling, jättekul, men ingen vidare lycka där heller... =P
Efter kalaset tog vi en taxi hem till oss igen och fortsatte med lite Mario Cart och Games... Å lite snöbollskrig mellan mig och Micke ;) sen blev vi allihop så trötta att vi gick och la oss... Jag och Micke ockuperade Idas säng *mysigt* för Emelie och Emil hade redan intagit min säng... Vi somnade rätt sent och vaknade runt tie nån gång...
Marie hade somnat i soffan men Ida hade suttit vaken hela natten... Emelie och Emil stack på en gång, men jag och Micke spelade lite Mario Cart, sen åkte han åxå hem.... Jag, Ida och Marie ringde efter pizza, åt den och spelade lite mer Mario Cart... Sen dök Johanna upp, jag tog mig en promenad och somnade när jag kom hem... Blev väckt vid halv sju av Ida, klev då upp och kollade lite på TV... Micke kom och höll mig sällskap under Parlamentet, sen gick Ida och la sig å vi spelade lite Mario Cart, och jag spöade Micke med hästlängder!!!!! =P
Han åkte hem vid klockan elva, jag gick å la mig på en gång å somnade...

Idag har än så länge varit en lugn dag... Ska åka ner på skolan och göra en utvärdering med min VFUhandledare snart.. Sen ska jag hem och äta, sen ska jag ner på Aulan och planera det sista inför helgens kommande fest... MUSIKRESAN =)¨

Måste pysa!
Puss å Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: