Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Klara Färdiga ...... Gå

Kategori: Allmänt

Ja här trodde man att man skulle få komma ut på sin praktik...
Jag åkte till skolan och valsade runt där som vanligt och prata med kollegor,
och väntade på, den som vanligt sena, handledaren som jag ska ha under min VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Men då kommer tjejen från expeditionen upp och säger att hon e sjuk...
Jo hej du sa jag och kliade mig i huvvet och undrade vad jag skulle ta mig till....

Men jag tod på mig att vikariera för min handledare, vilket jag gjort många gånger förr eftersom det är skolan jag vanligtvis arbetar (vikarierar) på som jag har min nuvarande VFU på. Tänkte att det blir ju typ samma sak fast utan handledare, och jag hade ju varit i klassen förut så de e nog ingen fara.. Å de va de inte heller, förmiddan gick jättebra... Men sen när jag på eftermiddan skulle vicka för en annan kollega ballade allt ur... Fysiktimmen gick bra men sen, sista lektionen... Usch, bara ryser av att tänka på den.... =(

Å inte blir det bättre när man kommer hem, om man räknar bort den goda makaronipuddigen mamma hade lagat... Nej då ska man få en utskällning av henne då att man använder fel ton mot henne när man pratar...
Inte så konstigt det tänkte jag när bilder av min eftermidda flög förbi min näthinna...

Klev med bestämda kliv nerför trappan och klev in i den redan varma bastun.. Satt där i säkert 45 minuter och drömde mig in i Harry Potters magiska värld... Kan bara inte släppa boken.. =) Sen klev jag ur, duschade och virade in mig i handduken och gick tillbaka till mitt rum, slängde mig på sängen och öppnade boken igen...
Ett tag senare kommer mamma nertraskandes och vill be om ursäkt, så nu va allt tydligen bra igen då...

Äsch, nog om mitt otroligt tråkiga liv i Föllinge, fast visst har jag ljusglimtar i tillvaron här också, icke att förglömma..

Förra helgen var enastående skoj! Har kanske redan nämnt det, men tänkte stoppa in en blid på fem glada tjejer på krogkväll förra lördan =)

                                                                            


Imorrn ryker mitt hår! Nej kanske inte allt, har inte riktigt bestämt mig hur jag vill ha det, och jag vill inte va stensäker på det heller... Jag vill att min enastående frisör, som alltid lyckas överträffa mina funderingar på hur jag själv vill ha det, ska ha ngt att säga om det åxå =)

Nä nu ska jag återgå till min bok =)

Puss å Kram alla snälla människor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: