Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

De två heliga F:n

Kategori: Allmänt

Ja imorse klev jag upp kl.7 och gjorde mig iordning. Letade reda på oömma, varma kläder och min regnkläder. Sen hämtade jag upp Johanna och Ida och vi for till stan och hämtade upp Emelie och Maddis...
Sedan bar det av till Lungre, Östersunds Motorstadion. När vi kom dit till halv tie trodde vi att vi var ute i god tid, för vanligtvis brukar Folkrace börja kl.10, men nu hade dom börjat nie, antagligen för att det var så många anmälda..

Och det visade sig senare att det var bra att de började så tidigt för sista finalen var klart strax före sex på eftermiddagen. Men ojojoj vilken rolig dag jag haft!
Iofs lite kallt, blött och blåsigt men det var det värt. Vi fick se härliga omkörningar, taskiga knuffar och annat kul...
Och jag hade mitt ögongodis =)

Nu ska vi kolla på EM-kval i fotboll, Sverige-Danmark!!!!!!!!!! Jippie!!!!!!!!!!
HEJA SVERIGE, HEJA SVERIGE!!!!!!!!!
Vi e gula vi e blåa =)

Sen bär det av hem till Föllinge igen, för att snabbt lägga mig å sova, för imorrn ska jag upp tidigt igen för att jag ska jag älg med pappa! =) De hade skjutit en älg idag, när jag inte var med =(  Får hoppas att de skjuter en till imorrn, så jag får va med... Ännu roligare om pappa får skjuta en när jag e med =)

Nu ska jag svida om till min Sverige tröja så jag ser ut som en äkta fotbollssupporter (Vilket jag ju är) =)

PUSSELIPUSS PUSS PUSS på er alla glada

Kommentarer


Kommentera inlägget här: