Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Cry, the beloved country

Kategori: Allmänt

Ännu en innevecka...
Fast denna blir kortare än vanligt..
Vi ska egentligen hålla på till på freda
men på grund av diverse saker måste vi åka
hem på onsda... Inte grinar jag för de...
För det betyder att jag kan åka ner med brudarna
till Vemdalsskalet redan på torsda =) =)
Eller åka och åka, det är jag som ska köra =P
Ska få låna Idas farbrors (vår grannes) bil,
den e lite större än min, Emelie och Zandras,
kanske inte tillsammans men var för sig...

I morse klev man upp halv fem BLÄ!!
Dessutom sov jag halva dagen igår så
det var lite svårt att somna igår kväll..
Men jag tog mig upp och iväg till Lina,
sen brummade vi neröver... =)
Vi kollade på film på morgonen,
med titel Cry, the beloved country..
Vi skulle ha läst den här boken tills idag,
men då va Andreas så cleaver å frågade om
vi inte kunde kolla på filmen först,
för att kunna jämföra bok med film...
Många av oss blev lättade, för alla
hade inte läst boken, eller inte läst den
så noggrant...

Efter lunch diskuterade vi film/bok
sedan pratade vi lite Realia,
kunskap om andra engelsktalande
länder.. Boring....
Läste engelska A efter gymnasiet,
där var det en hel fem poängare som
handlade om detta, så det är som
repetition, dessutom kommer det inte
på tentan....
Men imorrn ska va prata grammatik hela dagen!
Can't wait! =P

Lina ligger och läser/sover =P
Själv har jag degat framför TVn ett tag,
men börjar bli less, finns inte så mkt att göra..
Ingen som svarar när man ringer heller...

På onsda börjar vi nästa del i svenska kursen..
Nordiska språk... Norska och danska...
kan bli skoj... =)
Å sen drar vi heeeeem!
Då ska man packa om...

Sen draaaar vi =)

ska försöka hitta på ngt nu....

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer

  • Magnus säger:

    Hej på dig! Rolig blogg, måste fortsätta att läsa den. Hittade den när jag sökte efter någon hemsida där man kunde läsa lite om dansforum på vemdalen till helgen... hittade dock inget =/... Ha de la gött

    2008-04-21 | 21:13:05
    Bloggadress: http://magnuswikberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: