Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Back to school..

Kategori: Allmänt

Ja nu är det inte länge kvar innan allvaret drar igång igen...
Imorgon bitti vid 10 åker jag och Cissi till Härnösand för
höstens första innevecka, och en ny kurs =)
känns bra, men jag har en liten klump i magen...
Denna kurs är en fortsättning på den allra första kursen vi
läste på utbildningen och då hade jag min studiegrupp,
vi va fem brudar, men ingen av de andra fyra kommer att vara med
nu i höst, känns trist, men jag kommer nog att få haka på någon
annan studirgrupp, känner ju de andra i vår seminariegrupp så
de ska nog gå bra =)

Helgen har varit intressant och rolig =)
Min helg började väl egentligen i torsdags då jag hade
sagt ifrån mig vidare jobb på fritids för att få lite tid att fixa inför
plugget och för mig själv =) Så jag åkte till stan på onsda kväll och
fixade lite, på torsda morron skjutsade jag Ida på skolan och gick sen
lite på stan och shoppade, hämtade Ida och vi for hem och vände,
jag hade bestämt med Thomas att jag skulle åka upp till han i Kall på
torsdan... Ida va så less, visste inte va hon skulle göra så jag frågade om
inte hennes klasskompis Fiffi som bor i Kall va hemma, Ida ringde och kollade
och de va hon och Ida va så välkommen, så då behövde inte Ida ha en
tråkig hemmakväll och jag fick sällskap i bilen =)
Vi åkte hem till Thomas och kikade på hans reptiler, eller ja,
Ida gick med häderna för ögonen då hon passerade ormarna =P
Sen så skjutsade jag henne till Fiffi och åkte sen tillbaka till Thomas,
vi hade en mysig hemmakväll och hade det enbart trevligt =)
Upp tidigt på fredan, halv sju =/ inge skoj...
Strax före sju hämtade jag upp Ida och vi åkte mot stan, lämnade av henne
på skolan och åkte hem och tvättade och somnade i soffan,
sen vid tolv gaskade jag liv i mig själv och fixade mig i ordning,
skulle till frissan =) kommer kort på det senare, har inga just nu....
  Blev iaf hur nöjd som helst, min frisör e så duktig =)
Sen åkte jag hem till Föllinge och lämnade min bil, lastade in
databordet i pappas bil och sen brummade vi till stan och skruvade ihop det,
det blev bra =) sen degade jag och Ida framför I am Legend (vicken bra film)
Sen dök Emil, Emelie och Elin upp, de satt och tog ett glas medan vi väntade på
att klockan skulle ticka på så vi kunde hämta upp Jenny på Sandviken...
Hämtade henne och drog hem till Emelie, de drack och va hade skoj,
sen drog vi på G3, inge skoj å va nykter på krogen, tyckte jag iaf..
Sen skjutsade jag ut gänget till Frösön, lämnade av dom och åkte sen hem
och sussade... Upp på lörda, Idas föräldra va på väg till stan, Idas pappa
köpte en ny bil =) En toyota rav4 -00
Jag och Ida drog på stan och slösade pengar, gick på apoteket "röda näsan"
sen åkte vi hem och sa hej då till Idas föräldrar som fixat lite m upphängningar
av olika slag i lägenheten... Sen käka vi middag  och ställde oss i ordning,
tog Emelies bil till Jenny där hon noppade mina ögonbryn, sen åkte vi till
Emelie och inväntade henne, sen drog vi till Fredrik för förfest innan dansen =)
de va skoj, å dansen likaså, tror inte jag dansat så mkt på länge,
har träningvärk i vaderna idag =P
Sen blev de hem och sussa...

Idag har varit en segdag... sov ut, slappa framför tvn...
Vid ett tog jag och Ida bussen till hennes faster,
där fick vi ögonbryn och ögonfransar färgade =)
vi spelade vem vill bli miljonär på tv-spel, käkade tacos
och hade det allmänt trevligt...
sen kom snälle Fredrik och hämtade oss...
Vi gick på affärn och handlade, sen gick vi till vår granne,
Idas farbror och drack kaffe =)

Sen hem och slöa lite, gjorde ett ryck med att sortera papper,
tvätta och packa inför imorrn...

Här kommer nu äntligen lite kort =)

   

Moffas hus =)                                           ingången till Ikea i Haparanda =)

Kort från bröllopet =)

   

Annika & Mika <3
 

  
Jag, morbror Tuomo och mamma                                                     Pappa och jag



Mika, Annika, Raija-Liisa, Tuomo, Laura och Tommi

*                        *                      *

Bilder från Röjarfesten i Föling den 22a augusti =)

       

Allas vår Mimma =)                               Maja, min Maja ;)                               å Elin va me


                           

och självklart var babe´n Fridha me =)        åsså va ja me på ett hörn =P



Kool and the gang =)



Sist men inte minst, coolingarna själva: Emil och Tony =)

Tack för en kanonkväll allihop =)

Nej, nu har jag suttit me de här i snart en timme,
dags å sussa nu....

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: