Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Hemtenta igen... =(

Kategori: Allmänt

Ja nu sitter man omringad av uppslagna böcker,
papper utspridda överallt, kladd också överallt...

Skrev ut tentan imorse och tittade på den och tänkte
att det här ska nog gå bra... Knatade hem från skolan
och satt mig ner med dator och böcker och tog mig en
andra titt på uppgifterna och kände då paniken komma...

Fast så fort jag kom igång med första uppgiften så lossnade
det lite grann iallafall, men jag är inte på långa vägar klar..
Jag har kladdat på första uppgiften, gjort en av två delar
på den andra, börjat kladda på den andra delen, och den
tredje uppgiften har jag inte ens börjat med...
Men jag har hela veckan på mig att gör detta...
Har suttit nästan fem timmar idag, tycker jag är OK..
Ska åka och handla och fixa nån middag till mig
och mina kära föräldrar nu, sen blir det FIK möte...
Å sen skulle jag inte tro att det blir så mkt mer pluggande
för idag, men hela dagen imorgon är också HELT vigd till
detta, då har jag fått smälta det lite mer och kan kanske se
på uppgifterna på ett annat sätt än idag...
Det brukar vara så för det mesta, man har lite
prestationsångest första dan... men det brukar lösa sig...

Å på onsda åker jag me mamma till stan på morronen å
då har jag hela den dan med till att skriva, sen på
torsda har jag lite annat för mig, å på freda ska de va inlämnat,
men de känns som jag har koll på läget och har lagt upp
det på ett bra sätt...

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: