Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Ensam Igen... =(

Kategori: Allmänt

Känns som det var ett tag sen jag skrev sist..
Så nu kommer det lite mer =)

Ja nu sitter jag ensam i soffan igen,
känns som jag gör det ofta,
tiden går så fort när han är hemma
men så sakta när han är borta =(
Andreas åkte på jobbet imorse och
kommer inte hem förrän på freda morron..
Som tur är har jag ju praktik till veckan också,
så då går iaf dagarna lite fortare, men det
är kvällarna som är jobbigast, att gå och lägga
sig ensam.. När man är så van att sova med honom..
Tror inte vi har sovit ifrån varandra under den korta
tiden vi varit tillsammans och han varit hemma..

I torsdags var det ju kärlekens dag =)
Men Andreas jobbade ju =(
Han kom hem i fredas förmidda, och
jag låg hemma, mådde inte så bra på torsdags
kvällen och vaknade med en sjudundrandes huvudvärk
på fredan, ringde till min handledare och sa att jag
inte kunde komma..
Jag och Andreas hade sagt att fredan skulle bli
våran alla hjärtans dag, han hade ordnat en överraskning
till mig =) fick inte veta något förrän på freda eftermidda..
Vi skulle äta middag på En Liten Röd, typ finaste
restaurangen i stan =) min sötis..

Vi hade bord till kl halv sex, så vi gick dit och åt gott...
Men stackars min älskling höll på att bli sjuk,
såg hänging ut och var snuvig så han blev
tvungen att kuta på toa nästan hela tiden...
när vi kom hem till mig så somnade han på fläcken..
Fick inte liv i honom, men jag tog till vara på tiden och
satte mig ner och pluggade istället =)
När han vaknade strax före tolv åkte vi hem till honom
och somnade nästan lika fort där, förutom lite mys =)

Igår (lördag) åkte vi på en surprise visit till Föllinge
och hälsade på mamma och pappa som blev jätteglada
att träffa oss =) och vi dom...
Vi satt och fikade och pratade i nästan två timmar..
Verkar som de gillar Andreas, å de e ju bra =)

Sen åkte vi tillbaka till stan och åt Tacos och kollade
på Chuck & Larry, de e en rolig film det =)
Sen så kollade vi på melodifestivalen och myste tillsammans..
Tyckte väckarklockan ringde alldeles för tidigt imorse..
Som jag alltid tycker....
Så Andreas skjutsade hem mig och nu sitter jag här...
Har tvättat lite å försökt att plugga men det går inte..
Borde städa lite också, men det går inte heller...
Har ingen lust till ngt idag som det känns,
men än är inte dagen slut, ska försöka ta mig i kragen...

Nu ska jag skicka iväg en beställning på ginza =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: