Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

=) =) =) Love is in the air =) =) =)

Kategori: Allmänt

Yes yes =)
nu har Amor och han pilar varit framme..
han siktade pilen mot en kille jag inte hade trott att han skulle rikta pilen mot..
En kille som figurerat i bakgrunden i flera år..
Johannas ex Fredriks kompis e de =)

En kort sammanfattning:
Efter artic cat cup för två veckor sedan började vi höras..
Vi pratade med varandra varje kväll följande vecka och bestämde
att vi skulle ses på fredan när jag kommit hem från Härnösand...
Efter det umgick vi varje dag fram till torsdan då jag va tvungen att fara hem
till föllinge, skulle jobba torsda å freda..
På kvällen kom Lulle =) å fredrik å hämtade mig och vi
susade iväg till Valsjöbyn, till kära JOHANNA =)
Strax innan vi nådde byn började bilen låta konstigt,
den orkade nästan inte dra nånting..
Men men, efter lite telefonsamtal kunde bilens ägare Lulle =)
(nästan) släppa loss...
På morgonen klev vi upp å gjorde oss i ordning för
den stundande skoterdagen..
Vi kom iväg vid halv tie, lederna va inte körda så de va fin pudersnö =)
Sprutade snö helvilt efter oss..
Lyckades köra fast en gång innan vi nådde Rörvattnet,
där vi stannade för att hälsa på Lulles föräldrar..
Ses susade vi vidare mot Ansätten, när vi närmade oss
så började de bli busväder, grått å snöigt... =(
Vi mötte upp Emelie och Zandra i fjällstugan,
vi fikade tillsammans, sen tog vi oss en sväng ner i ödemarkerna
för grabbarna ville leka i snön med sina leksaker... =P
Men naturligtvis så slutade allt i fastkörningar till höger å vänster...
Vi kom till Rörvattnet kl.17, där lämnade vi skotrarna och tog
Lulles pappas bil till Valsjöbyn för att lasta Lulles bil och packa
ihop våra saker och åka mot Föllinge för att är pizza =)
Jag, Johanna och Fredrik gick in och packade sakerna
medan Lulle och Markus skulle lasta Audin, men icke!
Trailen va för liten för bilen så vi fick lämna Audin i valsjöbyn...

Vi åkte till Rörvattnet och hämtade upp Lulles föräldrar,
sen åkte vi mot Föllinge och planetens godaste pizzor!
Mums!
Sen åkte vi mot stan, efter alla avsläppningar och upphämtningar
av saker och personer var klockan elva.. *gäsp*
hade funderingar på att göra Emelie och Zandra sällskap ut på krogen
men det slutade med att jag somnade i Lulles armar =)

Han skulle ju upp å jobba klockan nie så de va bara å åka hem..
Kändes avlägset tills nästa möte, freda...
Men så surrade vi om att jag kanske skulle följa med han på måndan..
Å så blev de, jag blev upphämtad av fina lastbilen på morgonen
å vi åkte till Sollefteå, där vi lämnade över lastbilen till en annan
chaufför, vi gick in i lägenheten å kollade på film och hade det
allmänt mysigt =)
Sen vid elva på kvällen kom lastbilen tillbaka, så då tog vi över den
och brummade mot Östersund.. Kom hem stax efter två inatt..
Somnade rätt fort... =) Klev upp halv åtta å åkte me pappa hem
till föllinge, har sovit nästan hela dan =P
Men har pluggat hela kvällen, så lite nytta har jag gjort!!

Nu ska jag ringa min sötnos till lastbilschaufför =)
Sen ska jag prova sova!

Puss å Kram skumbanan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: