Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Snorres Väg Here We Come!

Kategori: Allmänt

Jajjemen!
Nu har jag hämtat ut nyckeln till nya placet =)
Var dit med lite stuffs som jag köpt idag,
lite köksprylar som vi inte har..
Å rekat lite, vad som behövs å så..
Sen så fick jag syn på Idas (min sambo)
faster och farmor som va på väg till Idas
farbror, som bor granne me oss =P
Så jag rusade ut och joinade dom till
Micke (Idas farbror) ett tag...
Fixade då lite möbler till lägenheten..
För Idas faster m familj har flyttat upp från Skåne,
från en stoooor villa till en liiiiten lägenhet
och har möbler som dom vill förvara nån stans..
Var bättre än hos oss =P
Sen gick jag tillbaka till våran lägenhet och
fixade med det sista, sen åkte jag hem å käkade
för att sedan åka tillbaka ut till Snorres...

Hade bestämt med Micke att vi skulle kolla
på hockey, till klockan nie, för då skulle jag
hämta Emelie, dra hem till mig å glo på fotboll...

Micke är min allierade inom hockeyn,
vi är de enda i min omkrets som hejjar på
samma lag =) å nu blir vi grannar,
så förhoppningsvis så blir det mkt
hockeykvällar framöver =)
Satt där och hade hur kul som helst,
skrek och stojjade, drack kaffe å mådde gott,
ett tag... iaf en bit in i andra perioden...
Åkte efter andra perioden för att hämta Emelie,
men det skulle jag inte ha gjort
för då gick det bara utför för mitt älskade
hockeylag... 5-1 i baken, 2-0 i matcher mot
LHC i semifinalen.... BAJS!!!

Kom hem, slog på TVn, stod 0-0 mellan
Brasilien och Sverige =) efter 25 minuter...
träningslandskamp men lika kul ändå...
Blev till slut 1-0 till Brasilien,
ärligt talat så trodde jag att dom skulle
vinna med mer målskillnad,
sopa gräsmattan med svenskarna,
men Sverige spelade jättebra,
kul att se så här innan EM..
men Shaaban gjorde en riktig tavla,
som kan komma att kosta honom
platsen som förste målvakt... =(

Ja, annars idag så har jag inte gjort så mkt..
Tog bussen in till stan, eftersom jag inte har ngn bil...
Drog till Emelie, vi gick till ÖSDbostäder å jag skrev på
kontraktet och blev tillsagd att om jag betalde
hyran idag så kunde jag kvittera ut nycklarna..
Sagt och gjort, eftersom idag var den enda dagen
som jag kunde göra det...
Men innan jag kutade på banken så drog jag och Emelie
på ÖB och Rusta, där jag inhandlade lite stuffs..
Sen banken och tillbaka till ÖSDbostäder,
ut därifrån med nycklarna i handen =)
Så drog jag till Emelie och hängde ett tag,
sen tog jag hennes bil och drog hem och hängde
här ett tag, å sen drog jag ut på Frösön =)

And the rest is history =P

Nu ska jag snart sussa, ska åka hem med
pappa klockan åtta imorrn bitti.. =/

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: