Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Host, snörvel och feber...

Kategori: Allmänt

Japp, så e de me mig just nu..
Inte så mkt feber kanske, men i onsdas och igår..
Ojoj, jobbade i onsdas och var ute en sväng me eleverna
på förmiddan och lirade fotboll (jag va domare) å
påklädd till tänderna var jag, sen på eftermiddan var jag
ute i typ 3 timmar också fullt påklädd, frös inget, men
rätt va de va så börja de värka i nacken å jag mådde piss..
Så efter lektionen lunkade jag ner till skolan och tog bilen
hem, satt bokstavligen och skakade hela vägen hem,
fick knappt av mig skorna i hallen... Klädde av mig och
hoppa in i duschen, satt där en halvtimme medan varmvattnet
spolade över mig... Sen pälsade jag på mig och bäddade ner
mig i sängen och slog på tvn, och somnade nog inom fem minuter...
   Mamma kom hem några timmar senare och undra vad som
stod på, kände på min panna och sa att jag höll på å brinna upp...
Huvva... Genomled kvällen hur som helst, med tre klädbyten,
och sov hela natten.. På torsda morron kom mamma ner å fråga om
jag kunde jobba (jag har vickat för en älgjagande lärare denna vecka)
men icke, jag var fortfarande skållhet och orkade knappt ta mig ur sängen...
Så där låg jag heeeeela lååååånga dagen och glodde på tv och film...
Å åt godis å bullar, sen kom mamma hem me pizza =)
Men de bästa av allt, hade inte spelat nån roll om ja va sjuk eller inte,
(eller mjo, kände mig rätt eländig då) var att pappa kom hem från
jaktstugan bara för å komma hem å kolla till mig, å så skulle
han sova hemma =) då blev jag glad, fast jag ville inte krama honom,
han kunde ju bli sjuk han me...
   Ja, å idag blev jag mer eller mindre tvingad till jobbet för det var så
många borta, så de va bara å bita ihop å ta nån ipren å ge sig iväg...
Va lite segt på förmiddan men sen lättade febern och det kändes ok..
  
Efter jobbet drog jag in till stan och chillade med Ida en stund,
sen svidade jag om och hämtade upp Lulle och Boije och sen
in till stan och hämta Fredrik å så drog vi till Jack Rabbit Slimms =)
The new restaurant in town" med pulp ficion tema..
Emelie, Elin, Micke, Karro, Jenny, Tomas och Zandra var redan
på plats så de va bara att slå sig ner =)
Käka gott och hade de hur skoj som helst, lirade lite dart innan
maten och efter blev det biljard..

  

                                           

Vilken bild är finast på gulleponkarna? nr.1  eller   nr.2?
 

  
så ska de se ut Micke =)                                    e de så man spelar biljard? =P

Å så lite kort från folkrace tävlingen i lördas, sista sponsorcup racet = final..
Gissa vem som vann damernas A-final?!?


Ingen annan än allas vår Karro =)


Vinnar-bilen =)


Här sitter dom å tar igen sig =P tuffingarna... också ägare till bilen ovan =)

Jahapp, va ska man göra nu då, löste in mig på dansen i Sandviken,
men dansade inte mer än tre-fyra danser så kände jag att det inte
funkade å va kvar, tryck över bröstet och ont i ryggen, så jag åkte hem,
ska hämta Ida när de e slut, sen blir det sooova =)

Puss och Kram Skumbanan

Ja just de, jag blev lurad förut ikväll, av Thomas ("min" Thomas)
när jag ringde och frågade va han gjorde så sa han att han
åkte bärgningsbil, att han hade kört på en älg och kvaddat bilen
totalt.. Men nu när jag prata me han så va de bara på skoj,
å tydligen ska han iväg å kika på en ny bil imorrn =)

 
nuvarande bilen, typ, inte hans,            nåt i den här stilen kanske det blir
men han har en audi TT =)                    istället... Iaf va de en DodgeRam han
                                                                    skulle kika på imorrn =)

Nu, en favorit i repris =P

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: