Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Skillnad...

Kategori: Allmänt

Idag tror jag att jag har varit på
världens BÄSTA föreläsning =)
Vissa föreläsare är såååå
oerhört tråkiga att sitta och lyssna
på en hel eftermiddag men inte
det här fruntimret..
Hon skulle prata om skillnader,
inom skolan då...

Hon var som en
sån där Duracel-kanin som
bara går och går och går =)
Å rolig var hon med,
så det blev roligt, och jag lär
mig iallafall bättre om föreläsningen
är rolig och intressant =)

Nåja, hur som helst,
så hade jag bävat inför den här inneveckan,
dels för att jag hamnat i en studiegrupp
där jag inte visste vem en enda av dom va..
Sen för att jag inte hade något boende förrän
måndag morgon kl.8..
Men när boendet löst sig och jag träffat min
studiegrupp och konstaterat att den här terminen
kommer att gå bra med denna konstelation
av människor så var det en lättnad..
Kunde lägga fokus på annat...

Helgen var skojj =)
Var på folkrace i lördags, gick bra för Karro
och Boije, och delvis för Micke me, inte lika
bra för Malin och Bengt eller Johanna och Patrik..
Men Karro och Boije kom till final men Karro
fick svart flagg och Boijes växellåda krascha..
Så så var det med det...

Men trots detta åkte vi hem, ställde oss iordning
och kalasade sedan, vissa av oss mer än andra..
En riktig skojjig kväll =)
På söndagen åkte jag hem till Föllinge och försökte
plugga, men somnade efter ett tag i soffan med boken
på magen =P vaknade till liv när mamma kom in i
rummet och vi diskuterade studier och praktik..
Sen kom min tremänning Jonas och hans son på besök,
de hade varit med och jagat älg på lördagen
och skulle åka hem till Stockholm efter
besöket hos oss =)
Sötare unge än Isak får man leta
länge efter =)

Efter besöket käkade jag och åkte sen
tillbaka till stan och gjorde matlådor och
försökte plugga men det gick inte så bra...
Var så trött, gick och la mig 21.00 och somnade
illa kvickt och vaknade inte förrän klockan ringde
5.30 =) härligt när de är så...
Upp å packa ihop sig å åka till Härnösand...

Nu ska jag käka middag =)

Puss och Kram Skumbanan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: