Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

stråket och mkt annat skoj =)

Kategori: Allmänt

Ja ojsan vad den här veckan har rullat på i högfart...

I måndas va de lugnt och skönt, va kvar hemma i Föllinge, i tisdas åkte jag in till stan och inväntade Maria, vi surrade och grundade lite innan vi tog bussen in till stan, åt på Goa och sen drog vi oss ner på stråket, träffade Micke och Mimma med sällskap, hängde där ett tag, sen gick vi ut för att möta upp Emil och Benjamin som va hemma på blixtvisit =) vi gick på en annan krog och hängde där ett tag... Sen började äventyret med att ta sig hem, jag och Maria gick upp på busstorget, till varsin busshållplats, på min mötte jag två andra tjejer som också skulle ut på frösön, men ingen av oss fatta först att nattbussarna bara går på helgerna... =/ så de va bara att haffa en taxi å sen så va man snart hemma =)

Sov några timmar och sen for jag hem till Föllinge för att jobba, sen tillbaka in till stan, in till frissan och klippte av mig en massa hår, det såg ut som om han hade rakat en liten vovve, herregud va hår...! Sen åkte jag hem och fixade mig och drog me mig lite saker och for till Emelie, vi surrade lite, Johan kom förbi och åkte igen... Efter ett tag och många ändringar under dagen kom Karro, Micke och Zandra förbi =) vi hade toklajbans, sen gick vi ner på stråket... Vi lyssnade på Patrick´s Combo där vi stod utanför Mariteé, sen knallade vi vidare och hamnadep på Gyllene Prag =) va där ett tag och sen traskade vi tillbaka till Mariteé, där vi träffade Emelies päron, Fredrik, Nina och Madde =) surrade lite me dom och sen gick vi och försökte hitta nån bra plats att stå på för att än en gång lyssna på Combon =) efter det tänkte vi prova lyckan i Sommarlandet tältet, men kön vägrade röra på sig så vi gav upp allihop sakta men säkert, Karro, Micke och Zandra va de första att avlägsna sig från kön, sen jag, Emelie och Johan, som knatade upp till Kebabbaren och käkade kebab =) sen bidde de ännu en taxiresa hem till Pittstigen.. Sussade några timmar, klev upp och packade ihop mig, Ida kom med bussen och sen pös vi hem till Föllinge igen.. Vilket jäkla rännande, sen förra tisdan har jag varit till stan inte mindre än sju gånger, och alla resor tur och retur, sen har det blivit nån extra mil utöver de åxå... Men nu ska jag inte in igen förrän på onsda, å då blir de bio =) Harry Potter =) Finally!!!

Jag va hemma och jobbade långskift i torsdas, ett av de längsta man kan ha på ica, mellan 11-20 jobbade jag, det andra passet är 8.30-19... Ledig igår, å då sov jag till tre, fast efter tolv låg jag och läste lite också.. Sen blev de middag hos grannarna plus S-A, det var trevligt, god mat och lite luftgevärsskytte =) sen gick vi hem, pappa gick och la sig och jag och mamma kikade på tv.. Jag gick i säng vid midnatt, upp igen vid elva, fixa mig och for till stan... Hämtade upp lite saker i lägenheten och sen in till stan för att träffa lite people, och främst då för att se Bounce's Michael Jackson tribute =) Men inte för att vi såg så mkt.. =( Efter det gick jag och Sanna på Pause och fikade och sen anslöt vi till Jenny, Martin, Gizmo, Emelie, och Johan i Badhusparken för att kika på E.M.D =) Sanna avvek rätt tidigt, men vi andra kikade på dom =) dom va riktigt bra.. Efter det skildes vi åt och jag for hem till Föllinge igen.. Har fått grillat idag =) Nu ska jag ner och slöa framför tvn, eftersom solen inte behagar visa fejjan längre.. =P

Ska försöka komma ihåg att lägga upp lite bilder från veckan åxå, framöver ;)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: