Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

En kort stunds panik...

Kategori: Allmänt

Ja det fick jag för ett litet tag sen, men det gick över på typ 20 minuter... Jag ringde nämligen min faster, som jag försökt få tag i sen i fredags för att höra om jag kunde bos hos dom till veckan, och nu fick jag tag på henne å hon sa att både hon och karln hennes låg å hade flunsan... Så då sa jag att jag skulle se mig om efter annat boende... Så började jakten, ringde på flera ställen men såklart har dom inte telefonlinjen öppen på en söndag =P Men så smsade jag en kompis som läser en annan kurs men som ska åka med mig och Lina ner å hon sa att hon och hennes "sambo" hade en plats över hos dom, så jag ska bo med min Maria, ska bli så kul =) men dom åker hem på onsda så jag har några dagar själv, men det gör inte mig så mkt... Men nu har paniken släppt iaf...

Ja annars då?

I torsdags bytte jag piercing i tungan, så nu är det lite lättare att prata =P men den är fortfarande lite för lång, så ska beställa en till som är lite kortare.. Sen på torsdan åkte jag in till stan för att hälsa på Jenny på hennes jobb, det var 70% rea på nästan alla varor i butiken, men när jag var på väg fick jag ett sms att strömmen gått å att inga kunder fick vara kvar i butikerna... Så då gick jag till Emelie och lirade lite kort, och när strömmen kommit tillbaka gick vi till Jenny och fyndade lite kläder =) Sen pös jag hem och gjorde inte så mkt.. I fredas var jag hemma hela dagen fram till fem, då jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet... Blev en kort visit hos honom, för han hade andra saker för sig senare.. Så då åkte jag hem och käkade lite mat och sen städade jag lite för Johan och Emelie kom på besök =) Vi kikade på Let's Dance och pratade strunt =) De åkte hem vid halv ett, sen sussade jag sött till halv nio på lördan...

Då jag klev upp och pälsade på mig fruktansvärt mkt kläder, åt frukost och inväntade att Tomas skulle komma och hämta mig... Zandras pojkvän... Sen brummade vi till Krokom och kikade in lite rallybilar =) och sen hälsade vi en snabbis på Lulle, som var kartläsare igår =) sen for vi till Aspåsnäset och letade reda på en bra del av sträckan att stå på, men vi kom dit så tidigt så vi fick vänta en och en halv timme innan det kom några bilar =P å då hade vi hunnit bli lite kalla, men kul hade vi =) sen skyndade vi oss till Krokom igen för att möta upp Fredrik, så åkte vi till Glösa och stod i starten på fjärde sträckan en stund.. Pratade lite med Nyman =) sen åkte vi tillbaka till Krokom, då de flesta gått i mål, Lulle med förare blev trea i deras klass =) de tappade några värdefulla sekunder på en sträcka, men trea e bra de me =)

Efteråt åkte vi alla hem och bytte om och samlades sedan hos Fredrik för att äta tacos, me and my boys =) vid tio kom Zandra och hälsade på hos Fredrik, Lulle och Boije åkte hem vid elva, vi andra var kvar till strax före tolv... När jag kom hem pratade jag i telefon till halv fyra och har nästan nyss klivit upp... Är lite seg idag...

Historien bakom mitt nattliga telefonsamtal är faktiskt helkul och konstig =P
Det ringde en person till mig under dagen igår, men han hade ringt fel så det var inte så mkt mer med det tänkte jag när jag lagt på, men lite senare fick jag ett sms från personen, å så smsade vi lite under kvällen och sen pratade vi i tre timmar i telefonen inatt... Heltrevlig kille det där =)

Nej nu blir det frukost, eller snarare lunch =P

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: