Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Nytt år, nya förhoppningar...

Kategori: Allmänt

eller?
Jag har inte så många förhoppningar för 2009, skulle i så fall vara:
* att det toppar 2008 (å de kan bli svårt!!!)
* att det går bra på plugget
och
* att mina vänner får må bra

Jag gav inga nyårslöften i år heller, de hålls ju aldrig, så vad är meningen med dom.. Å en annan sak, läste jag nånstans, att man får ju ändå inte berätta om sina löften, så då spelar det ju ingen roll om de hålls eller inte =P Det enda löfte jag skulle kunna ge är nog att jag ska försöka röra på mig mer än vad jag gjort på sistonde... Det kommer igen om några år annars, även om man inte tror det...

Hur som helst, julen firandes med familjen och Idas familj, fick lite fina julklappar =) å jag tror att jag gav några väl omyckta sådana också =) Julafton och Juldagen firades med Idas familj, på annandagen så åkte jag, Emelie och Ida och hämtade Jenny och Henry i stan och så hämtade vi lite öl hemma hos Fredrik som han hade glömt =P
Sen åkte vi hem till Föllinge, jag släppte av alla och hämtade upp Emil, vi åkte till Ottsjön för att gratta Chris, en kollega, på hans 50 årsdag =) det var jättekul, han blev så glad och överraskad att vi kom å hälsade på =)
Sen åkte vi hem igen och jag hämtade upp Emelie och Jenny hos Emelie och vi åkte hem till mig och där låg Fredrik och sov på soffan =P han var helt slut efter skoterkörningen och aningen less då skotern hade skurit =(
Vi gjorde oss i ordning och Fredrik och Johan som dök upp som gubben i lådan, som vanligt, åkte på pizzerian och käka =) sen när alla var mätta och fixade så började annat folk rulla in i vardagsrummet =) oj va folk vi va i slutändan..
Sen blev de taxi till Laxsjö å dans där till Jannez =) å massa öl i puben ;)

Brum brum hem och sova blev det sen, ingen av oss orkade med någon efterfest...
På morgonen ringde Lulle och sa att han och Marie nästan va i Fölllinge, de skulle parkera och lasta av skotern hos oss och sen åka upp till Rörvattnet.. De kom in och väckte Fredrik som sov som en stock.. Efter att dom åkt, så steg vi till slut upp och började packa ihop oss för att åka tillbaka till stan...
Väl i stan la jag mig på sängen och kikade på Desperate Housewives på datorn och slumrade till lite..
Sen så surra jag me Emelie och bestämde att jag skulle åka till henne och vi skulle ha myskväll tillsammans, och så blev de till Fredrik ringde och undra om jag skulle med på dansen på Folkan, å då sa jag troligen inte, för jag va så slö och trött, men när jag ringde till han lite senare och kollade läget så ville jag följa med iaf, så de va bara å rota igenom Emelies linnen å svida om å fixa sig lite fort å springa ner till Rickard =)
När vi kom dit så va både Folkets Hus parkeringen full och travparkeringen... MY GOD!!! Redan halv tio...
När vi kom till entren såg vi att kön va typ 50 meter lång... De va bara å ställa sig där... Men det gick rätt fort framåt, väl inne så köade vi ett tag till garderoben men insåg snabbt att de va ingen idé, så vi ifrån oss jackorna uppe på läktaren å sen så tog vi oss en svängom =) dansade lite med några "kändisar", å lyssande på Fålings å surrade me Karro, sen strax före tolv hämta jag jackan och tänkte bege mig hemåt, mötte på Fredrik och PJ i entren, de hade precis kommit dit =P men jag tog en taxi hem till Emelie, där vi fortsatte mysa en stund och sen bäddade vi ner oss och sov..

Var några lugna dagar efter det, åkte hem till Föllinge igen och umgicks lite med mor och far, sen åkte jag och Ida in till stan och gick lite ärenden på stan och sen åkte vi, Emelie, Jenny och Martin till Willys och inhandlade all mat till nyår..
Sen hem med all mat och städa lägenheten och sen sov jag =)
På morgonen åkte jag och Ida in till stan och solade, sen hem till Valla igen för att inväntade de andra brudarna: Emelie. Jenny, Maddis, Zandra och Märit =) Vi hade spa-dag hemma hos mig, där Jenny la ansiktsmasker och jag gav massage, sen så badades det och noppades ögonbryn =) Killarna: Lulle, Tomas och Martin var ute och åkte skoter...
När spa-delen var över så fixade vi oss iordning å sen dök killarna upp och vi tog med oss maten och gick till kvarterslokalen och dukade upp fint =) åt god mat och hade det trevligt... Jenny hade gett alla uppdrag som skulle utföras under kvällen, alla genomfördes nog inte, men kul va det =) när man listade ut vad någon annan hade kunde man ju jävlas lite =P

Efter maten städade vi undan de värsta och gick hem till mig där typ 10 pers till rullade in =) å vi surra och drack och hade det trevligt... Vid tolvslaget gick vi ut på vägen och tittade på raketer, både våra egna och andras, skålade i champagne och hurrade =)
Sen bar det av in igen och festen fortsatten, några åkte hem redan efter tolv, nästa gäng mellan två och tre, och resten strax efter tre... Men ingen sömn blev det före klockan sex iaf...

Upp halv tolv och började städa svinstian till lägenhet, men jag hade hjälp av Märit iaf, hos diskade och jag skurade =)
Sen kom Tobias förbi en sväng och hälsade på, å Zandra och Tomas kom för att hämta lite grejer..
När sen alla hade åkt, gick vi till kvarterslokalen och städade det sista där å sen slappade vi i soffan till Märit blev hämtad på kvällen =) sen låg jag i soffan heeeeeela kvällen och bara tog de lugnt =)
På freda mitt på dan vaknade jag av att det knackade på dörren, utanför stog Emelie och Johan, de hade minsann tagit sig en promenad ut till Valla dom =) så duktiga ni e
Surrade lite med dom, gav Johan frukost å sen tog dom bussen hem igen...
Jag slöade framför tvn hela dan å när jag vakna på lördan hade jag både feber och hosta "å fan å hans moster" =(
så det var bara att slappa i soffan denna dag igen, orkade inte göra mkt, det var t.o.m. ansträngade att gå till toaletten..
Likadant på söndan, men på måndan kändes det bättre och jag hoppade på bussen hem till Föllinge, men jag låg hela dagen igår, slötittade på JVM bronsmatchen och finalen, som Sverige förlorade =( så vid 4 i morse fick jag sova "på riktigt", sov halva dan idag å har inte gjort nåt vettigt alls, ska basta alldeles strax, se om det går att köra ut viruset på det viset =P har funkat förut ;) Imorrn bitti väntar tandläkaren, tandlagning på menyn... =S

Nu: BASTU =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: