Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Föllinge blev invaderat igår...

Kategori: Allmänt

av skåningar och italienare =) udda blandning...

Jobbade, som vanligt, igår, och mitt på dan nån gång så kom det in typ 5 st italienska herrar i butiken, de vandrade runt bra länge och dividerade om mångt och mycke... Strax efter att de lämnat butiken kryllade det av skånska kilan i 25-30 års åldern... fattade knappt ett jota av vad dom pratade om, precis som med italienarna... =P Roligast med italienarna va nog att ingen av oss i personalen kan prata italienska, och italienarna kunde inte prata engelska =P

var en lite småstressig dag igår, allt hände typ samtidigt... Varubil, tekniker av alla de slag som skulle dit och fixa och titta på saker, montörer osv... Det va rätt trångt i den lilla butiken igår... Så jag va rätt glad när jag slutade kl.15 igår =)

Idag började jag 10 och slutade 18... Va rätt ok fram till 16 snåret, för då fanns det knappt nåt att göra, man letade saker att göra hela tiden... Vid fem satte jag mig i kassan och då gick tiden genast lite fortare och vips så va klockan fem i sex =)

Rusa hem, kasta i sig maten, svida om och plocka fram ljusgrejerna... Ner på byn för att ha mitt allra första ljusparty =) gick så bra så =) så imorrn ska jag telefona med "bossen" för Lena va inte helt säker på hur allt funka, så jag ska kolla me Gun så allt blir rätt och riktigt, å sen så e jag Partylite-konslut =) å Oriflame-konslut sen innan =) De e Lena som ligger bakom båda påhitten... Fattas nu bara Tupperware =P

Kom hem för cirkus en timme sen, tog mig ett glas vin och har suttit och surrat me mamma om hon ska ha ett ljusparty nästa vecka...

Nu väntar nog sängen och "Änglar och Demoner" av Dan Brown, tror jag somnade mitt i ett kapitel igår... De e ju så spännande hela tiden att jag inte kan sluta läsa förren ögonen fallit ihop av sig själva =P

Önskar Jenny och Martin en bra bilresa till Norge imorgon och hoppas att ni får en kanonhelg på ön =) vilket jag tror ni får =)

Själv ska jag isolera mig i Föllinge i helgen =P Bara ledig lörda, men efter att jag slutat imorrn kl 15 är jag ledig 24 timmar =) så då blir det nog att umgås me prinsen =)

Uscha då, nu åskar det, men de va länge sen jag såg blixten... Så det är nog ingen fara...

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: