Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

"varför har du smink på dig?"

Kategori: Allmänt

Den frågan ställdes till mig idag under lunchen med de små liven =) jag svarade "för att jag vill det".. Sen spann diskussionen vidare bland eleverna och det framkom att de hade ju massor av smink hemma....!!! Å dom här eleverna är inte så gamla heller... Herregud! När jag var liten visste jag knappt vad smink va, mamma använde ju nästan aldrig det och inte heller andra kvinnor i min omgivning, till så stor utsträckning... Jag har irriterat mig på att modet kommer allt längre ner i åldrarna och nu även sminket... håhåjaja...

I övrigt har dagen varit bra =) efter lektionerna var slut träffade jag en annan pedagog och tog del av lite av hennes material, som en idéväckare hos mig själv inför nästa vecka i H-sand =) väldigt inspirerande och givande =)

Undra just.. om man ska försöka stoppa i sig lite mat nu... är inte så väldans hungrig, men man borde ju... kanske... mmm... äsch... så får det bli =) spaghetti och egengjord köttfärssås står på menyn idag =) mumma


(bild hämtad på nätet, inte min)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: