Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

RAW comedy cruise

Kategori: Allmänt

Ja i fredas hoppade jag, Ida, Emelie och Jenny på tåget till Stockholm =) Väl framme tog vi tunnelbanan ut till Värtahamnen och checkade in på båten Galaxy =) När vi stod i kön så stod komikerna i kön bredvid och ckeckade in =)

Vi letade reda på våran hytt och installerade oss och fixade till oss, sen gick vi till "lilla" scenen för att lyssna på komikerna, vi lyssnade på bl.a. Özz Nujen, Magnus Betnér, Dag Sörås, Jakob Öqvist m.fl. Riktigt nice =) Och så fick vi en överraskning i form av att en av komikerna blev irriterad på att det fotades och ropade till Ida och frågade om det skulle hamna på nån blogg, efter att Ida svarat nej och att hon skulle ha fotot som minne av resan så rusade han fram och drog ner brallan och visade klockspelet och sa "här ska du få ett minne!" Gissa om man blev lite ställd...

Efter alla uppträdanden cirkulerade vi runt lite på båten och jag och Ida tog ett kort tillsammans med JOHAN GLANS =) Efter det så gick vi til hytten och somnade rätt fort =) På morgonen klev vi upp och åt frukost och satte oss ute på deck en stund, sen gick vi in för att lyssna på komikerna ännu en gång... Vi hade ju "missat" några under fredan så då fick vi se dom på lördan iaf =) Sen gick vi till hytten och packade ihop oss och sen var det bara att vänta på att komma i land...

Vi tog en taxi till vandrarhemmet och sen beställde vi pizza från en pizzeria runt hörnet, gick dit och hämtade dom, åt dom framför tvn och sen kikade vi på Eurovision Song Contest =) Fan va bra bidrag det va i år...

Sen bädda vi ner oss och sussade, åkte in mot centrum vid elva, jag och Jenny parkerade på Sergels Torg medan Ida och Emelie kikade i affärer =) Sen rusade vi till tåget och åkte hem... Kändes som en låååång resa hem, men rolig va den =)

Det kommer kort från helgen senare